Czy zmiana bankowości jest konieczna? W jakim celu banki zmieniają system transakcyjny?
Minęły już czasy, w których aby sprawdzić swój stan konta szło się do placówki banku. Obecnie większość Klientów korzysta z bankowości internetowej lub mobilnej i tam samodzielnie obsługuje swoje produkty bankowe. Przyzwyczajamy się do swojej bankowości i pewne operacje wykonujemy już prawie na pamięć. I kiedy już bez najmniejszego problemu bankujemy sobie w systemie transakcyjnym lub aplikacji na telefonie, nagle trach – czytamy, że bank ma dla nas nową bankowość! Czemu ma służyć ta zmiana?
Po co ta zmiana bankowości
Banki zmieniając system bankowości wcale nie kierują się chęcią utrudnienia życia swoim Klientom. Mają na celu przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa systemu oraz rozbudowę jego funkcjonalności. Chcą bowiem, aby bankowość dawała nam jak największe możliwości w zakresie samodzielnego zarządzania swoimi produktami. A to z kolei wiąże się z koniecznością zmiany systemu, który następuje średnio raz na kilka lat. Oczywiście systemy są też na bieżąco rozwijane. Stąd cykliczne, planowane przerwy techniczne. Każdy bank dąży do tego, aby zaoferować swoim Klientom jak najnowsze i najbezpieczniejsze rozwiązania.
Co nam daje zmiana bankowości
Nowa bankowość Pocztowy24 wprowadza przede wszystkim możliwość obsługiwania produktów bankowych przez aplikację mobilną. Bankowość mobilna Pocztowy sprawia, że bank mamy zawsze przy sobie. Większość ważnych rzeczy „w banku” zrobimy mając telefon z aktywną aplikacją. Co na przykład? Przelewy, sprawdzimy stan konta, zmienimy limity transakcyjne, aktywujemy, zablokujemy lub zawiesimy kartę, sprawdzimy historię transakcji, doładujemy telefon czy założymy lokatę lub konto oszczędnościowe.
Długa ta lista, ale nie wyczerpująca. Bowiem przez aplikację Pocztowy szybko złożymy też wniosek o kredyt lub inne nowe produkty. Łatwo opłacimy faktury skanując ich kod QR. Za zakupy zapłacimy BLIKIEM lub za przejazd autostradą, bez stania w kolejkach do bramek, automatycznie zapłacimy z Autopay. Do tego w obu wersjach bankowości (internetowej i mobilnej) łatwo uporządkujemy i zaplanujemy swoje płatności w module Kalendarza. Bo miło jest mieć porządek w finansach domowych czy firmowych.
Tych ułatwień dla Klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców jest więcej, warto o nich poczytać.
Jak mamy się nauczyć korzystać z nowej bankowości
Zmiana bankowości to zawsze spore wyzwanie dla jej użytkowników. Jak się do niej zalogować? Czy prosto będzie z niej korzystać? Same niewiadome!
Bank Pocztowy dał swoim Klientom ponad pół roku na poznanie nowej wersji bankowości Pocztowy24 i przejście do nowego systemu. W tym czasie funkcjonowały w Banku oba systemy – stary Pocztowy24 i nowy Pocztowy24. Bank dodatkowo ułatwił ten proces dając możliwość pierwszego zalogowania się do nowego systemu tym samym hasłem, którego używało się w starej wersji bankowości.
Każdy Klient zanim zdecyduje się na zmianę bankowości może o niej przeczytać na stronie Banku lub na dedykowanej stronie dotyczącej migracji Klientów oraz wypróbować jej możliwości korzystając z tzw. demo (wersji demonstracyjnej bankowości). Na demo, używając danych testowego użytkownika, można dokonywać wielu operacji bankowych i w ten sposób przetestować nową bankowość internetową. Jak pobrać i zainstalować aplikację mobilną można m.in. dowiedzieć się z tego filmu. Wsparciem w poznaniu nowej bankowości jest też Infolinia Banku Pocztowego, odpowiadająca na wszelkie pytania Klientów.
Co jeśli nie chcę korzystać z nowej bankowości
Podczas zmiany bankowości w danym banku, zawsze jest okres „przejściowy”, w którym funkcjonują oba systemy – stara i nowa bankowość. Wówczas Klienci mają czas na poznanie nowej bankowości. Jednak po wyznaczonym przez bank czasie, stary system zostaje wygaszony i użytkownicy automatycznie są przekierowywani do nowej bankowości. W Banku Pocztowym nastąpi to już w listopadzie 2021 r.
Jeśli jednak Klient nie da się przekonać do zmiany bankowości i nie zechce korzystać ze zmienionego systemu, pozostaje mu dostęp do konta i swoich produktów bankowych przez tzw. Bankowość telefoniczną, przez Infolinię Banku lub w placówkach. Na szczęście większość Klientów szybko docenia większe możliwości nowego Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy. Co nas bardzo cieszy i motywuje do dalszego rozwoju.