1. Bank Pocztowy - wypełniasz Wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości internetowej
- Zaloguj się do systemu Pocztowy24 i przejdź do Wniosku Rodzina 800+ (Sekcja "Wnioski")
- Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych posiadanych przez bank, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania.
- Wysłany wniosek Rodzina 800+ możesz pobrać bezpośrednio przed jego wysyłką. Zostanie on również dostarczony wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku na wskazany przez Ciebie adres email.
- Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do systemu informatycznego ZUS.
2. Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od ZUS Urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) swojego wniosku
- Urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) jest dla Ciebie jedynym potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). W przypadku braku UPO należy ponownie złożyć wniosek.
- Urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania. Wiadomość z otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.
- Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku widnieje status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
3. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego będzie co miesiąc wypłacać świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 800+.
- Jeśli złożysz wniosek przez Pocztowy24 ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez Internet.
- Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, ZUS założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w wiadomości SMS z adresu „ZUS”.
- ZUS założy Ci profil na PUE ZUS abyś miał dostęp do informacji o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym oraz aby ZUS mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.
- Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.
- Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.
Ważne:
Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie wychowawcze (status wniosku, wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informację o przyznaniu świadczenia, decyzją odmawiająca przyznania świadczenia).