Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
Konto w Porządku1) |
||||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Konto w Porządku Start |
|
1. |
PROWADZENIE RACHUNKU PŁATNICZEGO |
|||
1.1 |
Opłata za prowadzenie rachunku płatniczego |
miesięcznie
|
|
|
2. |
POLECENIA PRZELEWU, ZLECENIA STAŁE I POLECENIA ZAPŁATY |
|||
2.1 |
Polecenie przelewu zewnętrznego (w tym polecenie przelewu do Urzędu Skarbowego) i polecenie przelewu wewnętrznego, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej6) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) usługę bankowości telefonicznej6) (konsultant) |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
c) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.2 |
Polecenie przelewu SEPA realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej6) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) placówkę Banku/drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.3 |
Polecenie przelewu natychmiastowego na rachunek w innym banku, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej (mobilnej)6) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
b) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej6) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
c) usługę bankowości telefonicznej (konsultant)6) |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.4 |
Przygotowanie i realizacja przekazu pocztowego z rachunku płatniczego |
od każdego przekazu |
9 zł plus poniesiony przez Bank koszt wysyłki zgodnie z cennikiem Poczty |
|
2.5 |
Polecenie przelewu realizowane systemem SORBNET |
od każdego polecenia przelewu |
25 zł |
|
2.6
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie zlecenia stałego, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej6) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną/ usługę bankowości telefonicznej6) (konsultant) |
od każdego zlecenia |
5 zł |
||
2.7 |
Realizacja zlecenia stałego |
od każdego zlecenia |
0 zł |
|
2.8
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie polecenia zapłaty dłużnika, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej 6) (tylko zawieszenie i odwołanie) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego zlecenia |
5 zł |
||
2.9 |
Realizacja polecenia zapłaty |
od każdego polecenia zapłaty |
0 zł |
|
3. |
WYPŁATY I WPŁATY GOTÓWKI W ZŁOTYCH |
|||
3.1 |
Wpłata gotówki na rachunek płatniczy w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wpłatę gotówki |
6 zł |
|
3.2 |
Wypłata gotówki z rachunku płatniczego w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wypłatę gotówki |
6 zł |
|
3.3 |
Dostarczenie Posiadaczowi gotówki pod wskazany adres na podstawie jednorazowego lub cyklicznego zlecenia wypłaty |
za każdą wypłatę i dostarczenie gotówki |
12 zł |
|
4. |
USŁUGI BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ6)/ TELEFONICZNEJ6) |
|||
4.1 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej6) listem na adres korespondencyjny |
za każde hasło |
7 zł |
|
4.2 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej lub usługi bankowości |
za każde hasło |
0 zł |
|
4.3 |
Zapytanie o saldo rachunku za pośrednictwem usługi bankowości telefonicznej6) (konsultant)2) |
za każde zapytanie |
7 zł |
|
4.4 | Przelew BLIK na telefon | za każdy przelew | 0 zł | |
5. |
WYCIĄGI Z RACHUNKU PŁATNICZEGO, ODPISY, POWIADOMIENIA, UPOMNIENIA, ZESTAWIENIA |
|||
5.1
|
a) Udostępnienie wyciągu w placówce Banku lub placówce pocztowej w formie papierowej |
za każdy wyciąg |
0 zł | |
b) Dostarczenie wyciągu miesięcznego na adres e-mail |
za każdy wyciąg |
0 zł |
||
5.2 |
Dostarczenie wyciągu miesięcznego w formie papierowej na adres korespondencyjny |
za każdy wyciąg |
7 zł |
|
5.3 |
Wygenerowanie wyciągu w usłudze bankowości elektronicznej, w placówce Banku lub placówce |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
5.4 |
Sporządzenie odpisu wyciągu / zestawienia opłat / zestawienia transakcji płatniczych/ obrotów / |
za każdy dokument |
20 zł |
|
5.5 |
Pisemne upomnienie dotyczące powstania zadłużenia na rachunku płatniczym3) |
za każde upomnienie/ wezwanie bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane |
nie więcej niż |
|
5.6 |
Sporządzenie i przekazanie informacji o odmowie realizacji zlecenia płatniczego: |
|||
a) w formie elektronicznej (email) |
za każde powiadomienie |
0 zł |
||
b) w formie sms |
za każde powiadomienie |
0,20 zł |
||
c) telefonicznie |
za każde powiadomienie |
2,50 zł |
||
d) w formie papierowej |
za każde powiadomienie |
9 zł |
||
6. |
INNE |
|||
6.1 |
Ustanowienie/odwołanie pełnomocnictwa do rachunku płatniczego |
za każde ustanowienie/odwołanie |
12 zł |
|
6.2 |
Ustanowienie/odwołanie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci |
za każde ustanowienie/odwołanie |
15 zł |
|
6.3 |
Sporządzenie aneksu do umowy rachunku płatniczego7) |
za każdy aneks |
25 zł |
|
6.4 |
Wydanie dokumentów płatniczych i/lub kopert |
za każdą przesyłkę |
7 zł |
|
6.5 |
Zastrzeżenie formularzy płatniczych |
za każde zastrzeżenie |
7 zł |
|
6.6 |
Przyjęcie i wykonanie dyspozycji Posiadacza rachunku dotyczącej blokady środków na rachunku płatniczym |
za każdą blokadę |
25 zł |
1) Rachunek płatniczy z różnymi wariantami cenowymi, który przeznaczony jest dla poszczególnych grup wiekowych Posiadacza:
- Konto w Porządku Start – wyłącznie dla osób w wieku od 13 do 25 lat,
- Konto w Porządku – wyłącznie dla osób w wieku od 26.
W przypadku rachunków indywidualnych, począwszy od pierwszego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym Posiadacz spełnił kryterium wieku, Posiadacza obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku Posiadacza.
W przypadku rachunków wspólnych, Współposiadaczy obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego wg wieku młodszego Posiadacza. Począwszy od pierwszego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym obaj Posiadacze spełnili kryterium wieku, Posiadaczy obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku obu Posiadaczy. W każdym przypadku Posiadacze mogą zdecydować o wyborze wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku starszego Posiadacza.
Szczegółowe zasady otwierania i prowadzenia rachunku płatniczego znajdują się w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków dla osób fizycznych w Banku Pocztowym S.A.
2) Opłata nie dotyczy Posiadaczy, którzy wraz z zapytaniem o saldo składają dyspozycję dotyczącą operacji na rachunku płatniczym (np. składają polecenia przelewu do realizacji, składają zlecenie stałe, zakładają lokatę, itp.). Opłata nie jest pobierana w przypadku zapytania o saldo rachunku płatniczego z zajęciem środków przez komornika lub inną instytucję upoważnioną do zajęcia środków na rachunku.
3) Jako zadłużenie na rachunku płatniczym Bank przyjmuje przekroczenie stanu wolnych środków lub niespłacenie przez Posiadacza/Współposiadaczy w umówionym terminie należnych zobowiązań wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Po wystąpieniu zadłużenia w wysokości minimum 30 zł Bank przesyła Posiadaczowi/Współposiadaczom upomnienie jednorazowo listem poleconym.
4) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
5) Cennik Poczty Polskiej S.A. dostępny jest na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz w placówkach pocztowych.
6) Nazwy handlowe serwisów internetowych, aplikacji mobilnej i usługi bankowości telefonicznej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie
7) Z wyjątkiem zmiany wariantu rachunku płatniczego.
Konto w Porządku1) |
||||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Konto w Porządku |
|
1. |
PROWADZENIE RACHUNKU PŁATNICZEGO |
|||
1.1 |
Opłata za prowadzenie rachunku płatniczego |
miesięcznie |
0 zł |
|
2. |
POLECENIA PRZELEWU, ZLECENIA STAŁE I POLECENIA ZAPŁATY |
|||
2.1 |
Polecenie przelewu zewnętrznego (w tym polecenie przelewu do Urzędu Skarbowego) i polecenie przelewu wewnętrznego: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej6) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) usługę bankowości telefonicznej6) (konsultant) |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
c) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.2 |
Polecenie przelewu SEPA realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej6) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) placówkę Banku/drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.3 |
Polecenie przelewu natychmiastowego na rachunek w innym banku, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej (mobilnej)6) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
b) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej6) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
c) usługę bankowości telefonicznej (konsultant)6) |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
||
2.4 |
Przygotowanie i realizacja przekazu pocztowego z rachunku płatniczego |
od każdego przekazu |
9 zł plus poniesiony przez Bank koszt wysyłki zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej S.A.5) |
|
2.5 |
Polecenie przelewu realizowane systemem SORBNET |
od każdego polecenia przelewu |
25 zł |
|
2.6
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie zlecenia stałego, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej6) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną/ usługę bankowości telefonicznej6) (konsultant) |
od każdego zlecenia |
5 zł |
||
2.8 |
Realizacja zlecenia stałego |
od każdego zlecenia |
0 zł |
|
2.9
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie polecenia zapłaty dłużnika, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej 6) (tylko zawieszenie i odwołanie) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego zlecenia |
4 zł |
||
2.10 |
Realizacja polecenia zapłaty |
od każdego polecenia zapłaty |
0 zł |
|
3. |
WYPŁATY I WPŁATY GOTÓWKI W ZŁOTYCH |
|||
3.1 |
Wpłata gotówki na rachunek płatniczy w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wpłatę gotówki |
6 zł |
|
3.2 |
Wypłata gotówki z rachunku płatniczego w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wypłatę gotówki |
6 zł |
|
3.3 |
Dostarczenie Posiadaczowi gotówki pod wskazany adres na podstawie jednorazowego lub cyklicznego zlecenia wypłaty |
za każdą wypłatę i dostarczenie gotówki |
12 zł |
|
4. |
USŁUGI BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ6)/ TELEFONICZNEJ6) |
|||
4.1 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej6) listem na adres korespondencyjny |
za każde hasło |
7 zł |
|
4.2 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej lub usługi bankowości |
za każde hasło |
0 zł |
|
4.3 |
Zapytanie o saldo rachunku za pośrednictwem usługi bankowości telefonicznej6) (konsultant)2) |
za każde zapytanie |
7 zł |
|
4.4 | Przelew BLIK na telefon | za każdy przelew | 0 zł | |
5. |
WYCIĄGI Z RACHUNKU PŁATNICZEGO, ODPISY, POWIADOMIENIA, UPOMNIENIA, ZESTAWIENIA |
|||
5.1
|
a) Udostępnienie wyciągu w placówce Banku lub placówce pocztowej w formie papierowej |
za każdy wyciąg |
0 zł | |
b) Dostarczenie wyciągu miesięcznego na adres e-mail |
za każdy wyciąg |
0 zł |
||
5.2 |
Dostarczenie wyciągu miesięcznego w formie papierowej na adres korespondencyjny |
za każdy wyciąg |
7 zł |
|
5.3 |
Wygenerowanie wyciągu w usłudze bankowości elektronicznej, w placówce Banku lub placówce |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
5.4 |
Sporządzenie odpisu wyciągu / zestawienia opłat / zestawienia transakcji płatniczych/ obrotów / |
za każdy dokument |
20 zł |
|
5.5 |
Pisemne upomnienie dotyczące powstania zadłużenia na rachunku płatniczym3) |
za każde upomnienie/ wezwanie bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane |
nie więcej niż |
|
5.6 |
Sporządzenie i przekazanie informacji o odmowie realizacji zlecenia płatniczego: |
|||
a) w formie elektronicznej (email) |
za każde powiadomienie |
0 zł |
||
b) w formie sms |
za każde powiadomienie |
0,20 zł |
||
c) telefonicznie |
za każde powiadomienie |
2,50 zł |
||
d) w formie papierowej |
za każde powiadomienie |
9 zł |
||
6. |
INNE |
|||
6.1 |
Ustanowienie/odwołanie pełnomocnictwa do rachunku płatniczego |
za każde ustanowienie/odwołanie |
12 zł |
|
6.2 |
Ustanowienie/odwołanie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci |
za każde ustanowienie/odwołanie |
15 zł |
|
6.3 |
Sporządzenie aneksu do umowy rachunku płatniczego7) | za każdy aneks |
25 zł |
|
6.4 |
Wydanie dokumentów płatniczych i/lub kopert |
za każdą przesyłkę |
7 zł |
|
6.5 |
Zastrzeżenie formularzy płatniczych |
za każde zastrzeżenie |
7 zł |
|
6.6 |
Przyjęcie i wykonanie dyspozycji Posiadacza rachunku dotyczącej blokady środków na rachunku płatniczym |
za każdą blokadę |
25 zł |
1) Rachunek płatniczy z różnymi wariantami cenowymi, który przeznaczony jest dla poszczególnych grup wiekowych Posiadacza:
- Konto w Porządku Start – wyłącznie dla osób w wieku od 13 do 25 lat,
- Konto w Porządku – wyłącznie dla osób w wieku od 26.
W przypadku rachunków indywidualnych, począwszy od pierwszego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu w którym Posiadacz spełnił kryterium wieku, Posiadacza obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku Posiadacza.
W przypadku rachunków wspólnych, Współposiadaczy obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego wg wieku młodszego Posiadacza. Począwszy od pierwszego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym obaj Posiadacze spełnili kryterium wieku, Posiadaczy obowiązują opłaty i prowizje określone dla wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku obu Posiadaczy. W każdym przypadku Posiadacze mogą zdecydować o wyborze wariantu cenowego odpowiedniego dla wieku starszego Posiadacza.
Szczegółowe zasady otwierania i prowadzenia rachunku płatniczego znajdują się w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków dla osób fizycznych w Banku Pocztowym S.A.
2) Opłata nie dotyczy Posiadaczy, którzy wraz z zapytaniem o saldo składają dyspozycję dotyczącą operacji na rachunku płatniczym (np. składają polecenia przelewu do realizacji, składają zlecenie stałe, zakładają lokatę, itp.). Opłata nie jest pobierana w przypadku zapytania o saldo rachunku płatniczego z zajęciem środków przez komornika lub inną instytucję upoważnioną do zajęcia środków na rachunku.
3) Jako zadłużenie na rachunku płatniczym Bank przyjmuje przekroczenie stanu wolnych środków lub niespłacenie przez Posiadacza/Współposiadaczy w umówionym terminie należnych zobowiązań wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Po wystąpieniu zadłużenia w wysokości minimum 30 zł Bank przesyła Posiadaczowi/Współposiadaczom upomnienie jednorazowo listem poleconym.
4) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
5) Cennik Poczty Polskiej S.A. dostępny jest na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz w placówkach pocztowych.
6) Nazwy handlowe serwisów internetowych, aplikacji mobilnej i usługi bankowości telefonicznej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie
7) Z wyjątkiem zmiany wariantu rachunku płatniczego.
Pocztowy Rachunek Podstawowy |
||||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Pocztowy Rachunek Podstawowy |
|
1. |
PROWADZENIE RACHUNKU PŁATNICZEGO |
|||
1.1 |
Opłata za prowadzenie rachunku płatniczego |
miesięcznie |
|
|
2. |
POLECENIA PRZELEWU, ZLECENIA STAŁE I POLECENIA ZAPŁATY |
|||
2.1 |
Polecenie przelewu zewnętrznego (w tym polecenie przelewu do Urzędu Skarbowego) i polecenie przelewu wewnętrznego, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej5) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) usługę bankowości telefonicznej5) (konsultant) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
c) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
2.2 |
Polecenie przelewu SEPA realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej 5) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
b) placówkę Banku/drogą korespondencyjną |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
||
2.3 |
Polecenie przelewu natychmiastowego na rachunek w innym banku, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej (mobilnej)5) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
b) usługę bankowości elektronicznej / usługę bankowości telefonicznej5) (IVR) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
c) usługę bankowości telefonicznej (konsultant)5) |
od każdego polecenia przelewu |
5 zł |
||
2.4 |
Przygotowanie i realizacja przekazu pocztowego z rachunku płatniczego |
od każdego przekazu |
9 zł plus poniesiony przez Bank koszt wysyłki zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej S.A.4) |
|
2.5 |
Polecenie przelewu realizowane systemem SORBNET |
od każdego polecenia przelewu |
25 zł |
|
2.6
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie zlecenia stałego, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej5) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną/ usługę bankowości telefonicznej5) (konsultant) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
2.7 |
Realizacja zlecenia stałego |
od każdego zlecenia |
0 zł |
|
2.8
|
Złożenie/ modyfikacja/ odwołanie polecenia zapłaty dłużnika, realizowane przez: |
|||
a) usługę bankowości elektronicznej5) (tylko zawieszenie i odwołanie) |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
b) placówkę Banku lub placówkę pocztową/ drogą korespondencyjną |
od każdego zlecenia |
0 zł |
||
2.9 |
Realizacja polecenia zapłaty |
od każdego polecenia zapłaty |
0 zł |
|
3. |
WYPŁATY I WPŁATY GOTÓWKI W ZŁOTYCH |
|||
3.1 |
Wpłata gotówki na rachunek płatniczy w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wpłatę gotówki |
0 zł |
|
3.2 |
Wypłata gotówki z rachunku płatniczego w placówce Banku lub placówce pocztowej |
za każdą wypłatę gotówki |
0 zł |
|
3.3 |
Dostarczenie Posiadaczowi gotówki pod wskazany adres na podstawie jednorazowego lub cyklicznego zlecenia wypłaty |
za każdą wypłatę i dostarczenie gotówki |
10 zł |
|
4. |
USŁUGI BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ5)/ TELEFONICZNEJ5) |
|||
4.1 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej5) listem na adres korespondencyjny |
za każde hasło |
7 zł |
|
4.2 |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej lub usługi bankowości |
za każde hasło |
0 zł |
|
4.3 |
Zapytanie o saldo rachunku za pośrednictwem usługi bankowości telefonicznej5) (konsultant)3) |
za każde zapytanie |
7 zł |
|
4.4 | Przelew BLIK na telefon | za każdy przelew | 0 zł | |
5. |
WYCIĄGI Z RACHUNKU PŁATNICZEGO, ODPISY, POWIADOMIENIA, UPOMNIENIA, ZESTAWIENIA |
|||
5.1
|
a) Udostępnienie wyciągu w placówce Banku lub placówce pocztowej w formie papierowej |
za każdy wyciąg |
0 zł | |
b) Dostarczenie wyciągu miesięcznego na adres e-mail |
za każdy wyciąg |
0 zł |
||
5.2 |
Dostarczenie wyciągu miesięcznego w formie papierowej na adres korespondencyjny |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
5.3 |
Wygenerowanie wyciągu w usłudze bankowości elektronicznej, w placówce Banku lub placówce |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
5.4 |
Sporządzenie odpisu wyciągu / zestawienia opłat / zestawienia transakcji płatniczych/ obrotów / |
za każdy dokument |
20 zł |
|
5.5 |
Pisemne upomnienie dotyczące powstania zadłużenia na rachunku płatniczym1) |
za każde upomnienie/ wezwanie bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane |
nie więcej niż |
|
5.6 |
Sporządzenie i przekazanie informacji o odmowie realizacji zlecenia płatniczego: |
|||
a) w formie elektronicznej (email) |
za każde powiadomienie |
0 zł |
||
b) w formie sms |
za każde powiadomienie |
0 zł |
||
c) telefonicznie |
za każde powiadomienie |
2 zł |
||
d) w formie papierowej |
za każde powiadomienie |
7 zł |
||
6. |
INNE |
|||
6.1 |
Ustanowienie/odwołanie pełnomocnictwa do rachunku płatniczego |
za każde ustanowienie/odwołanie |
12 zł |
|
6.2 |
Ustanowienie/odwołanie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci |
za każde ustanowienie/odwołanie |
15 zł |
|
6.3 |
Sporządzenie aneksu do umowy rachunku6) płatniczego |
za każdy aneks |
25 zł |
|
6.4 |
Wydanie dokumentów płatniczych i/lub kopert |
za każdą przesyłkę |
7 zł |
|
6.5 |
Zastrzeżenie formularzy płatniczych |
za każde zastrzeżenie |
7 zł |
|
6.6 |
Przyjęcie i wykonanie dyspozycji Posiadacza rachunku dotyczącej blokady środków na rachunku płatniczym |
za każdą blokadę |
25 zł |
1) Jako zadłużenie na rachunku płatniczym Bank przyjmuje przekroczenie stanu wolnych środków lub niespłacenie przez Posiadacza/Współposiadaczy w umówionym terminie należnych zobowiązań wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Po wystąpieniu zadłużenia w wysokości minimum 30 zł Bank przesyła Posiadaczowi/Współposiadaczom upomnienie jednorazowo listem poleconym.
2)Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego
3) Opłata nie dotyczy Posiadaczy, którzy wraz z zapytaniem o saldo składają dyspozycję dotyczącą operacji na rachunku płatniczym (np. składają polecenia przelewu do realizacji, składają zlecenie stałe, zakładają lokatę, itp.). Opłata nie jest pobierana w przypadku zapytania o saldo rachunku płatniczego z zajęciem środków przez komornika lub inną instytucję upoważnioną do zajęcia środków na rachunku
4) Cennik Poczty Polskiej S.A. dostępny jest na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz w placówkach pocztowych.
5) Nazwy handlowe serwisów internetowych, aplikacji mobilnej i usługi bankowości telefonicznej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie
6) Z wyjątkiem zmiany wariantu rachunku płatniczego
Rachunki terminowych lokat oszczędnościowych |
|||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Rachunki terminowych lokat oszczędnościowych |
1. |
OTWARCIE I PROWADZENIE RACHUNKÓW, UDOSTĘPNIANIE USŁUG |
||
1.1 |
Otwarcie rachunku |
jednorazowo |
0 zł |
1.2 |
Prowadzenie rachunku |
miesięcznie |
0 zł |
1.3 |
Sporządzenie aneksu do umowy rachunku |
za każdy aneks |
25 zł |
1.4 |
Ustanowienie/odwołanie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci |
za każde ustanowienie/odwołanie |
15 zł |
1.5 |
Ustanowienie/odwołanie pełnomocnictwa do rachunku |
za każde ustanowienie/odwołanie |
12 zł |
2. |
ZWROT ŚRODKÓW Z LOKATY W FORMIE POLECENIA PRZELEWU W ZŁ |
||
2.1 |
Polecenie przelewu na rachunek w innym banku: |
||
a) z rachunku terminowych lokat oszczędnościowych |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
|
b) z rachunku terminowych lokat oszczędnościowych, zakładanych przez www (kapitał + odsetki) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
|
2.2 |
Polecenie przelewu SEPA: |
|
|
a) z rachunku terminowych lokat oszczędnościowych |
od każdego polecenia przelewu |
6 zł |
|
b) z rachunku terminowych lokat oszczędnościowych, zakładanych przez www (kapitał + odsetki) |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
|
2.3 |
Polecenie przelewu realizowane systemem SORBNET |
od każdego polecenia przelewu |
25 zł |
3. |
WYCIĄGI Z RACHUNKU, ODPISY, POTWIERDZENIA I INNE |
||
3.1 |
Wydanie na wniosek Posiadacza potwierdzenia dokonania operacji na rachunku zleconej drogą korespondencyjną |
od każdego potwierdzenia |
10 zł |
3.2 |
Wydanie na wniosek Posiadacza potwierdzenia dokonania operacji na rachunku zleconej drogą telefoniczną |
od każdego potwierdzenia |
10 zł |
3.3 |
Sporządzenie odpisu obrotów/ wyciągu |
za każdy odpis |
20 zł |
3.4 |
Przyjęcie i wykonanie dyspozycji Posiadacza dotyczącej blokady środków na rachunku bankowym |
za każdą blokadę |
25 zł |
3.5 |
Przygotowanie i realizacja przekazu pocztowego z rachunku1) |
za każdy przekaz |
9 zł plus poniesiony przez Bank koszt wysyłki zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej S.A.2) |
1) Dotyczy wypłaty w zł.
2) Cennik Poczty Polskiej S.A. dostępny jest na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz w placówkach pocztowych
Konto Oszczędnościowe |
|||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Konto Oszczędnościowe |
1. |
Otwarcie rachunku płatniczego (oszczędnościowego) |
jednorazowo |
0 zł |
1.1 |
Prowadzenie rachunku płatniczego (oszczędnościowego) |
miesięcznie |
0 zł |
2. | Wpłata gotówki dokonana w placówce Banku/placówce pocztowej | za każdą wpłatę gotówki | 6 zł |
3. |
Wypłata gotówki dokonywana w placówce Banku / placówce pocztowej |
za każdą wypłatę gotówki |
10 zł |
4. |
Polecenie przelewu wewnętrznego (pomiędzy rachunkami prowadzonymi w Banku)1) |
za każde polecenie przelewu |
pierwsze polecenie przelewu w m-cu 0zł, każde kolejne 10zł |
5. |
Polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku1) oraz polecenie przelewu SEPA |
za każde polecenie przelewu |
10 zł |
6. |
Polecenie przelewu natychmiastowego w złotych na rachunek w innym banku realizowany za pośrednictwem usługi bankowości elektronicznej lub usługi bankowości telefonicznej7) (konsultant) |
za każde polecenie przelewu |
10 zł |
7. |
Polecenie przelewu realizowane systemem SORBNET |
za każde polecenie przelewu |
25 zł |
8. |
Przygotowanie i realizacja przekazu pocztowego z rachunku płatniczego (oszczędnościowego) |
od każdego przekazu |
9 zł plus poniesiony przez Bank koszt wysyłki zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej S.A.6) |
9. |
Wygenerowanie i dostarczenie hasła do usługi bankowości telefonicznej7), listem na adres korespondencyjny |
za każde hasło |
7 zł |
10. |
Zapytanie o saldo za pośrednictwem usługi bankowości telefonicznej7) (konsultant)2) |
za każde zapytanie |
7 zł |
11. |
Zlecenie stałe/polecenie zapłaty |
za każde wykonane zlecenie stałe/polecenie zapłaty |
10 zł |
12. |
Dostarczenie Posiadaczowi gotówki pod wskazany adres na podstawie jednorazowego lub cyklicznego zlecenia wypłaty |
za każde dostarczenie |
15 zł |
13. |
Wyciągi z rachunku płatniczego (dotyczy Posiadaczy, którzy zawarli umowę lub dokonali wyboru formy wyciągu w okresie przed 20.12.2018 r.): |
||
a) miesięcznego w formie elektronicznej |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
b) miesięcznego w formie papierowej – dla rachunków otwartych od 1 lipca 2015 r. |
za każdy wyciąg |
7 zł |
|
c) miesięcznego w formie papierowej – dla rachunków otwartych przed 1 lipca 2015 r. |
za każdy wyciąg |
5 zł |
|
d) kwartalnego w formie papierowej |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
14. |
Wyciągi z rachunku płatniczego (dotyczy Posiadaczy, którzy zawarli umowę lub dokonali wyboru formy wyciągu w okresie od 20.12.2018 r.): |
||
a) Udostępnienie wyciągu w placówce Banku lub placówce pocztowej w formie papierowej |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
b) Dostarczenie wyciągu miesięcznego na adres e-mail |
za każdy wyciąg |
0 zł |
|
15. | Wygenerowanie wyciągu w usłudze bankowości elektronicznej | za każdy wyciąg | 0 zł |
16. |
Dostarczenie wyciągu miesięcznego w formie papierowej na adres korespondencyjny |
za każdy wyciąg |
7 zł |
17. |
Sporządzenie odpisu wyciągu / zestawienia opłat / zestawienia transakcji płatniczych / obrotów / potwierdzenie transakcji płatniczej |
za każdy dokument |
20 zł |
18. |
Sporządzenie aneksu do umowy rachunku z tytułu zmiany rachunku płatniczego |
za każdy aneks |
25 zł |
19. |
Sporządzenie i przekazanie informacji o odmowie realizacji zlecenia płatniczego: |
||
a) w formie elektronicznej (email) |
za każde powiadomienie |
0 zł |
|
b) w formie sms |
za każde powiadomienie |
0,20 zł |
|
c) telefonicznie |
za każde powiadomienie |
2,5 zł |
|
d) w formie papierowej |
za każde powiadomienie |
7 zł |
|
20. |
Pisemne upomnienie dotyczące powstania zadłużenia na rachunku3) |
za każde upomnienie bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane upomnienie |
nie więcej niż 18 zł 5) |
21. |
Ustanowienie/odwołanie dyspozycji wkładem na wypadek śmierci |
za każde ustanowienie/odwołanie |
15 zł |
22. |
Ustanowienie/odwołanie pełnomocnictwa |
za każde ustanowienie/odwołanie |
12 zł |
23. |
Wydanie dokumentów płatniczych i/lub kopert |
za każdą przesyłkę |
7 zł |
24. |
Przyjęcie i wykonanie dyspozycji Posiadacza dotyczącej blokady środków na rachunku bankowym |
za każdą blokadę |
25 zł |
1We wszystkich kanałach, z zastrzeżeniem, że przez usługę bankowości telefonicznej za pośrednictwem konsultanta lub IVR usługa dostępna tylko dla Posiadaczy posiadających hasło do usługi bankowości telefonicznej.
2) Usługa dostępna tylko dla Posiadaczy posiadających hasło do usługi bankowości telefonicznej. Opłata nie dotyczy Posiadaczy, którzy wraz z zapytaniem o saldo składają dyspozycję dotyczącą operacji na rachunku (np. zlecają polecenie przelewu do realizacji, składają zlecenie stałe, zakładają lokatę, itp.). Opłata nie jest pobierana w przypadku zapytania o saldo rachunku z zajęciem środków przez komornika lub inną instytucję upoważnioną do zajęcia środków na rachunku.
3) Jako zadłużenie na rachunku Bank przyjmuje przekroczenie stanu wolnych środków lub niespłacenie przez Posiadacza/Współposiadaczy w umówionym terminie należnych zobowiązań wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Po wystąpieniu zadłużenia w wysokości minimum 30 zł Bank przesyła Posiadaczowi/ Współposiadaczom upomnienie jednorazowo listem poleconym.
4) W przypadku realizacji więcej niż jednego powiadomienia, opłata jest naliczana nie częściej niż 1 raz w tygodniu. Bank pobiera nie więcej niż 3 opłaty za monit telefoniczny przy jednej zaległości. Bank nie pobiera opłaty, jeśli w tym samym dniu zostało wysłane do Posiadacza/Współposiadaczy upomnienie/wezwanie do spłaty zadłużenia.
5) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
6) Cennik Poczty Polskiej S.A. dostępny jest na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz w placówkach pocztowych.
7) Nazwy handlowe serwisów internetowych, aplikacji mobilnej i usługi bankowości telefonicznej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie.
Karta debetowa - karta z logo Poczty Polskiej, karta Caritas |
|||||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Konto w Porządku Start |
Konto w Porządku |
Pocztowy Rachunek Podstawowy |
1. |
Obsługa karty debetowej |
miesięcznie |
0 zł |
0 zł / 6,99 zł |
0 zł9) |
1.1. |
Suma kwot transakcji bezgotówkowych dokonanych w danym miesiącu kalendarzowym, w tym transgranicznych transakcji płatniczych przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych |
miesięcznie |
- |
min. 400 zł |
- |
2. |
Sprawdzenie salda w bankomacie |
za każde sprawdzenie |
2,5 zł |
2,5 zł |
2,5 zł |
3. |
Zmiana numeru PIN w bankomacie |
za każdą zmianę |
1 zł |
1 zł |
1 zł |
4. |
Wydanie kolejnego numeru PIN do karty debetowej korespondencyjnie |
od każdy PIN |
6 zł |
6 zł |
6 zł |
5. |
Nadanie/zmiana numeru PIN do karty w usłudze bankowości elektronicznej10) |
za każde nadanie/zmianę |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
6. | Wysłanie PIN do karty drogą korespondencyjną12) | za każdy PIN | 6 zł | 6 zł | 6 zł |
7. |
Wypłata gotówki we wskazanych sieciach bankomatów na terenie kraju1) |
za każdą transakcję |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
8. |
Wypłata gotówki w pozostałych urządzeniach na terenie kraju2) |
za każdą transakcję |
1,5 zł |
2,5 zł |
0zł |
9. |
Wypłata gotówki w bankomatach2) na terenie państw EOG11) |
z każdą transakcję |
1,5 zł |
2,5 zł |
0 zł |
10. |
Wypłata gotówki w bankomatach2) za granicą poza EOG11) |
za każdą transakcję |
2%, min. 5zł |
2%, min. 5zł |
- |
11. |
Wypłata gotówki w ramach usługi cashback na terenie kraju |
za każdą transakcję |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
12. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) w kraju i na terenie państw EOG11) |
za każdą transakcję |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
13. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) poza EOG11) |
za każdą transakcję |
1%, min. 5zł |
1%, min. 5zł |
- |
14. |
Abonament na bezprowizyjne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą3) |
za każdą transakcję |
8 zł |
8 zł |
8 zł |
15. |
Wpłata gotówki we wskazanych sieciach wpłatomatów na terenie kraju 1) |
za każdą transakcję |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
16. | Zmiana limitu transakcyjnego w placówce Banku lub placówce pocztowej12) | za każdą zmianę | 2,5 zł | 2,5 zł | 2,5 zł |
1) Informacja o sieci bankomatów i wpłatomatów jest dostępna w placówkach Banku, na stronie internetowej Banku oraz za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu 801 100 500 lub 52 34 99 499.
2) Opłata za wypłatę gotówki w bankomacie nie jest pobierana od transakcji rozliczonych po włączeniu abonamentu bankomatowego.
3) Dotyczy punktu 6-9 w ustępie I. KARTA PŁATNICZA DO RACHUNKU. Włączenie lub wyłączenie abonamentu bankomatowego następuje z końcem miesiąca. Opłata nie jest pobierana za karty nie aktywowane.
4) W przypadku realizacji więcej niż jednego powiadomienia, opłata jest naliczana nie częściej niż 1 raz w tygodniu. Bank pobiera nie więcej niż 3 opłaty za monit telefoniczny przy jednej zaległości. Bank nie pobiera opłaty, jeśli w tym samym dniu zostało wysłane do Posiadacza upomnienie/wezwanie do spłaty zadłużenia.
5) Jako zadłużenie przeterminowane Bank przyjmuje zadłużenie powstałe w wyniku niespłacenia przez Posiadacza w umówionym terminie wymaganej kwoty spłaty lub jej części. Po wystąpieniu zadłużenia przeterminowanego Bank wysyłając upomnienie listem poleconym wzywa Posiadacza do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych i informuje Posiadacza o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia (zmianę określonych w Umowie warunków lub terminów spłaty zadłużenia, jeżeli ta zmiana jest uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej Posiadacza). W przypadku przyjęcia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia przez Bank, odbywa się ona na warunkach uzgodnionych przez Bank i Posiadacza. W przypadku odrzucenia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia, Bank przekazuje Posiadaczowi, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację. Brak spłaty zadłużenia przeterminowanego zgodnie z treścią i w terminie wskazanym wyżej lub brak podstaw do przeprowadzenia restrukturyzacji zadłużenia, powoduje, że Bank wzywa Posiadacza do zapłaty długu listem poleconym. Jeżeli Posiadacz nie uregulował zadłużenia przeterminowanego w terminach wskazanych w wezwaniu do zapłaty, Bank wysyła powtórne wezwanie do zapłaty. Spłata wymaganej kwoty zadłużenia wynikającego z upomnienia powoduje zaniechanie wysłania wezwania. Powtórne wezwanie do zapłaty wysyłane jest do Posiadacza po 64 dniu od wystąpienia zaległości niespłaconej w terminie wskazanym w poprzednim wezwaniu do zapłaty.
6) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
7) Obowiązuje dla umów zawartych przed 11 marca 2016 r.
8) Obowiązuje dla umów zawartych od 11 marca 2016 r.
9) Do Pocztowego Rachunku Podstawowego wydawana jest karta Mastercard co-brand z logo Poczty Polskiej.
10) Nazwy handlowe serwisów internetowych i aplikacji mobilnej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie.
11) Europejski Obszar Gospodarczy, w skład którego wchodzą Kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Lichtenstein
12) Dla Klientów nieposiadających usługi bankowości elektronicznej opłata wynosi 0 zł.
Karta płatnicza do rachunku – Karta biometryczna |
||||
L.p. |
Rodzaj Czynności /Usługi |
Tryb pobierania opłaty /prowizji |
I edycja Opłata / prowizja (niezależnie od typu rachunku, do którego karta została wydana) | II edycja Opłata / prowizja (niezależnie od typu rachunku, do którego karta została wydana) |
1. |
Wydanie karty debetowej |
jednorazowo (opłata pobierana w następnym miesiącu po wydaniu karty) |
- | 0 zł |
2. |
Obsługa karty debetowej |
miesięcznie (opłata pobierana po zakończeniu miesiąca) |
9,99 zł | 14,99 zł |
3. |
Sprawdzenie salda w bankomacie |
za każde nadanie/zmianę |
2 zł | 2,50 zł |
4. |
Zmiana numeru PIN w bankomacie |
za każdą transakcję |
1 zł | 1 zł |
5. |
Nadanie/zmiana numeru PIN do karty w usłudze bankowości elektronicznej 1) |
za każdą transakcję |
0 zł | 0 zł |
6. |
Wypłata gotówki w bankomatach w kraju i na terenie państw EOG |
za każdą transakcję |
0 zł | 0 zł |
7. |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą państw EOG 2) |
za każdą transakcję |
0 zł | 0 zł |
8. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) w kraju i na terenie państw EOG2) |
za każdą transakcję |
0 zł | 0 zł |
9. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) za granicą poza EOG 2) |
za każdą transakcję |
1% min. 5 zł | 1% min. 5 zł |
10. | Wpłata gotówki we wskazanych sieciach wpłatomatów na terenie kraju 3) | za każdą transakcję | 0,5% min. 1 zł | 0,5% min. 1 zł |
11. | Wypłata gotówki w ramach usługi cashback na terenie kraju | za każdą transakcję | 0 zł | 0 zł |
12. | Zmiana limitu transakcyjnego w placówce Banku lub placówce pocztowej4) | za każdą zmianę | - | 2,50 zł |
1) Nazwy handlowe serwisów internetowych i aplikacji mobilnej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie.
2) Europejski Obszar Gospodarczy, w skład, którego wchodzą Kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Lichtenstein.
3) Informacja o sieci wpłatomatów jest dostępna w placówkach Banku, na stronie internetowej Banku oraz za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu 52 3499 499.
4) Opłata pobierana od 1 listopada 2023 r., przy czym dla Klientów nieposiadających usługi bankowości elektronicznej opłata wynosi 0 zł.
Karta debetowa - karta wirtualna |
|||
L.p. |
Rodzaj Czynności /Usługi |
Tryb pobierania opłaty /prowizji |
Opłata / prowizja Konto w Porządku Start Konto w Porządku, Konto w Porządku Plus, Bliskie Konto Pocztowe, Pocztowe Konto Aktywny Nestor, Pocztowe Konto Bez Ograniczeń Pocztowe Konto Zawsze Darmowe, Pocztowe Konto Standard, Pocztowe Konto Nestor, Pocztowe Konto Plus |
1. |
Obsługa karty debetowej |
miesięcznie (opłata pobierana po zakończeniu miesiąca) |
0 zł / 4,99 zł opłata 4,99 zł nie jest pobierana w przypadku spełnienia warunku określonego w pkt. 1.1 |
1.1 | Suma kwot transakcji bezgotówkowych dokonanych w danym miesiącu kalendarzowym, w tym transgranicznych transakcji płatniczych, przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych | miesięcznie | min. 400 zł |
2. |
Sprawdzenie salda w bankomacie 4) |
za każde sprawdzenie |
2,5 zł |
3. |
Nadanie/zmiana numeru PIN do karty w usłudze bankowości elektronicznej 1) |
za każde nadanie/zmianę |
0 zł |
4. |
Wypłata gotówki we wskazanych sieciach bankomatów na terenie kraju 1) i 4) |
za każdą transakcję |
0 zł |
5. |
Wypłata gotówki w pozostałych urządzeniach na terenie kraju 4) |
za każdą transakcję |
0 zł |
6. |
Wypłata gotówki w bankomatach na terenie państw EOG 3) i 4) |
za każdą transakcję |
0 zł |
7. |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą poza EOG 3) i 4) |
za każdą transakcję |
0 zł |
8. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) w kraju i na terenie państw EOG 3) i 4) |
za każdą transakcję |
0 zł |
9. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) poza EOG 3) i 4) |
za każdą transakcję |
1% min. 5 zł |
10. | Zmiana limitu transakcyjnego w placówce Banku lub placówce pocztowej5) | za każdą zmianę | 2,5 zł |
1) Informacja o sieci bankomatów i wpłatomatów jest dostępna w placówkach Banku, na stronie internetowej Banku oraz za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu 52 3499 499.
2) Nazwy handlowe serwisów internetowych i aplikacji mobilnej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie.
3) Europejski Obszar Gospodarczy, w skład, którego wchodzą Kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Lichtenstein.
4) Dotyczy urządzeń, które nie wymagają wprowadzenia fizycznej karty oraz udostępniają możliwość wykonania takiej operacji poprzez zbliżenie nośnika z zainstalowanym portfelem cyfrowym.
5) Dla Klientów nieposiadających usługi bankowości elektronicznej opłata wynosi 0 zł
Karta kredytowa |
|||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji |
Opłata / prowizja |
1. |
Wydanie karty kredytowej głównej |
jednorazowo |
0 zł |
2. |
Wydanie karty kredytowej dodatkowej |
jednorazowo |
0 zł |
3. |
Wznowienie karty kredytowej głównej/dodatkowej |
jednorazowo |
0 zł |
4. |
Obsługa karty kredytowej głównej |
miesięcznie |
4 zł |
5. |
Obsługa karty kredytowej dodatkowej |
miesięcznie |
2 zł |
6. |
Wypłata gotówki z bankomatów i w terminalach POS na terenie kraju i za granicą |
za każdą operację |
3% min. 5 zł |
7. |
Przewalutowanie na euro kwoty operacji dokonanej w walucie innej niż złoty lub euro |
za każdą operację |
0 zł |
8. |
Sprawdzenie salda w bankomacie |
za każde sprawdzenie |
0 zł |
9. |
Zmiana numeru PIN w bankomacie |
za każdą zmianę |
0 zł |
10. |
Wygenerowanie nowego PIN na wniosek Użytkownika karty |
za każdy PIN |
0 zł |
11. |
Sporządzenie i przekazanie informacji o odmowie realizacji zlecenia automatycznej spłaty zadłużenia z rachunku płatniczego oszczędnościowo - rozliczeniowego (ROR) |
||
a) w formie elektronicznej |
za każde powiadomienie |
0 zł |
|
b) w formie sms |
za każde powiadomienie |
0,20 zł |
|
c) telefonicznie |
za każde powiadomienie |
2 zł |
|
d) w formie papierowej |
za każde powiadomienie |
4 zł |
|
12. |
Wydanie zaświadczenia o posiadanym rachunku karty kredytowej - o wysokości zadłużenia lub o terminowości regulowania należności związanych z używaniem karty kredytowej |
za każde zaświadczenie |
20 zł |
13. |
Opłata za przekroczenie limitu kredytowego |
jednorazowo |
20 zł |
14. |
Telefoniczne powiadomienie Posiadacza o zaległościach w spłacie zadłużenia4) |
za każde powiadomienie |
5 zł 7) 0 zł 8) |
15. |
Pisemne upomnienie/wezwanie do zapłaty dotyczące przeterminowanego zadłużenia 5) |
za każde upomnienie/wezwanie bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane upomnienie /wezwanie do zapłaty |
nie więcej niż 18 zł 6) 7) 0 zł 8) |
4) W przypadku realizacji więcej niż jednego powiadomienia, opłata jest naliczana nie częściej niż 1 raz w tygodniu. Bank pobiera nie więcej niż 3 opłaty za monit telefoniczny przy jednej zaległości. Bank nie pobiera opłaty, jeśli w tym samym dniu zostało wysłane do Posiadacza upomnienie/wezwanie do spłaty zadłużenia.
5) Jako zadłużenie przeterminowane Bank przyjmuje zadłużenie powstałe w wyniku niespłacenia przez Posiadacza w umówionym terminie wymaganej kwoty spłaty lub jej części. Po wystąpieniu zadłużenia przeterminowanego Bank wysyłając upomnienie listem poleconym wzywa Posiadacza do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych i informuje Posiadacza o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia (zmianę określonych w Umowie warunków lub terminów spłaty zadłużenia, jeżeli ta zmiana jest uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej Posiadacza). W przypadku przyjęcia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia przez Bank, odbywa się ona na warunkach uzgodnionych przez Bank i Posiadacza. W przypadku odrzucenia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia, Bank przekazuje Posiadaczowi, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację. Brak spłaty zadłużenia przeterminowanego zgodnie z treścią i w terminie wskazanym wyżej lub brak podstaw do przeprowadzenia restrukturyzacji zadłużenia, powoduje, że Bank wzywa Posiadacza do zapłaty długu listem poleconym. Jeżeli Posiadacz nie uregulował zadłużenia przeterminowanego w terminach wskazanych w wezwaniu do zapłaty, Bank wysyła powtórne wezwanie do zapłaty. Spłata wymaganej kwoty zadłużenia wynikającego z upomnienia powoduje zaniechanie wysłania wezwania. Powtórne wezwanie do zapłaty wysyłane jest do Posiadacza po 64 dniu od wystąpienia zaległości niespłaconej w terminie wskazanym w poprzednim wezwaniu do zapłaty.
6) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
7) Obowiązuje dla umów zawartych przed 11 marca 2016 r.
8) Obowiązuje dla umów zawartych od 11 marca 2016 r.
Operacje w obrocie dewizowym |
||||
L.p. |
Rodzaj czynności/usługi |
Tryb pobierania prowizji/opłat |
Opłata/prowizja |
|
1. |
Polecenie przelewu SWIFT zlecane w placówkach Banku |
od każdego polecenia przelewu |
0,25%, min. 25 zł, max. 200 zł |
|
2.
|
Polecenie przelewu SWIFT otrzymane z innego banku : | |||
a) na rachunki w Banku |
od każdego polecenia przelewu |
25 zł1) |
||
b) z tytułu świadczeń emerytalno-rentowych |
od każdego polecenia przelewu |
10 zł1) |
||
3. |
Polecenie przelewu w systemie TARGET2 otrzymane z innego banku |
|||
3.1 |
Polecenie przelewu z zagranicy lub polecenie przelewu z innego banku krajowego |
od każdego polecenia przelewu |
0 zł |
|
4. |
Telefoniczne/telefaxowe powiadomienie Posiadacza o otrzymaniu polecenia przelewu na jego rzecz – na podstawie stałej dyspozycji Posiadacza lub dyspozycji wynikającej z komunikatu płatniczego |
od każdego powiadomienia |
25 zł |
|
5. |
Poszukiwanie wpływu na pisemne zlecenie Posiadacza |
każdorazowo |
50 zł plus koszty innego Banku |
|
6. |
Wydanie potwierdzenia wykonania polecenia przelewu |
od każdego potwierdzenia |
10 zł |
|
7. |
Anulowanie lub zmiana dyspozycji polecenia przelewu SWIFT jeśli: |
|||
a) polecenie przelewu nie zostało jeszcze zrealizowane |
od każdej złożonej dyspozycji |
50 zł |
||
b) polecenie przelewu zostało już zrealizowane |
od każdej złożonej dyspozycji |
50 zł plus koszty innego Banku |
||
8. |
Postępowanie wyjaśniające (reklamacja) – na zlecenie Posiadacza |
od każdej reklamacji |
50 zł plus równowartość poniesionych kosztów innego banku |
|
9. |
Komunikat SWIFT |
jednorazowo |
20 zł |
1) Opłata nie dotyczy Posiadaczy, których kwota otrzymanego polecenia przelewu SWIFT jest mniejsza niż 30 EUR lub równowartość tej kwoty w innej walucie.
Pozostałe operacje i usługi bankowe |
||||
L.p. |
Rodzaj czynności/usługi |
Tryb pobierania prowizji / opłat |
Opłata/prowizja |
|
1. |
Wydanie worka do monet |
jednorazowo |
(wg cen zakupu + 20% z tyt. kosztów manipulacyjnych) + 23 % podatek VAT |
|
2.1 |
Przechowywanie depozytu przyjętego na zlecenie Klienta: |
miesięcznie za każdy rozpoczęty miesiąc |
10 zł + 23 % podatek VAT |
|
2.2 |
Przechowywanie depozytu wartościowego, przyjętego na zlecenie Klienta, w postaci papierów wartościowych emitowanych przez Bank |
miesięcznie od wartości nominalnej papierów wartościowych |
0,1 % jednak nie mniej niż 10 zł, za każdy rozpoczęty miesiąc przechowywania + 23% podatek VAT |
|
3. |
Wpłata gotówki osób fizycznych na rachunki w innym banku |
od każdej wpłaty |
0,5% nie mniej niż 10 zł |
|
4. |
Za wydanie na życzenie Klienta pisma o charakterze prawnym, zaświadczenia, które nie zostało określone w innych punktach Taryfy |
za każde pismo |
50 zł |
|
5. |
Opłata za udzielenie zbiorczej informacji o rachunkach w bankach oraz spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, uzyskanej przez Bank Pocztowy S.A. na wniosek: osoby poszukującej rachunków własnych lub osoby, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku lub podmiotu uprawnionego |
za każdą informację |
20 zł (opłata zawiera 23% podatku VAT) |
|
6. |
Opłata za udzielenie zbiorczej informacji o rachunkach w bankach oraz spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, uzyskanej przez Bank Pocztowy S.A. na wniosek podmiotów uprawnionych wymienionych w art. 105 ust. 1 pkt 2 lit. a, c-h, l-ł, p oraz v Prawa bankowego, chyba , że podmioty te podlegają wyłączeniu na podstawie art. 110 Prawa bankowego. |
za każdą informację |
30 zł (opłata zawiera 23% podatku VAT) |
|
7. |
Weryfikacja dokumentów potwierdzających zgodność z prawem dewizowym wpłat na rachunki bankowe w walutach wymienialnych nierezydentów |
jednorazowo od jednego dokumentu potwierdzającego każdy indywidualny tytuł wpłaty |
5 zł |
|
8. |
Zastrzeżenie dokumentów lub anulowanie zastrzeżenia dokumentów: |
|||
a) Klienta Banku1) |
za każde zastrzeżenie |
15 zł |
||
b) osoby nie związanej z Bankiem |
za każde zastrzeżenie |
20 zł |
||
9. |
Wydanie kserokopii dokumentów |
za każdy dokument |
10 zł |
|
10. |
Wydanie zaświadczenia o stanie lokat Klienta |
za każde zaświadczenie |
13 zł |
|
11. |
Usługi nietypowe nie przewidziane w niniejszej Taryfie uzgodnione z Klientem (w zależności od usługi dodatkowej może przy opłacie wystąpić 23% podatek VAT) |
za każdą usługę |
wg rzeczywistych kosztów Banku lub według umowy, nie mniej niż 10 zł |
|
12. |
Wydanie kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (RODO). |
za każdy dokument |
1 dokument w kwartale 0 zł, |
1) Osoba fizyczna, która posiada rachunek/produkt lub jest pełnomocnikiem lub osobą upoważnioną do rachunku/produktu w Banku.
Kredyt w rachunku płatniczym (oszczędnościowo-rozliczeniowym) i Kredyt gotówkowy |
|||
L.p. |
Rodzaj czynności/usługi |
Tryb pobierania prowizji / opłat |
Opłata/prowizja |
1. |
Prowizje i opłaty |
||
1.1 |
Udzielenie kredytu w rachunku płatniczym |
jednorazowo od kwoty udzielonego kredytu |
2% nie mniej niż 60 zł |
1.2 |
Odnowienie kredytu w rachunku płatniczym |
jednorazowo od kwoty odnowienia |
1,5% nie mniej niż 25 zł5 2% nie mniej niż 60 zł6 |
1.3 |
Podwyższenie kwoty kredytu w rachunku płatniczym |
jednorazowo od kwoty podwyższenia |
do 1,5% nie mniej niż 20 zł5 2% nie mniej niż 60 zł6 |
1.4 |
Udzielenie kredytu gotówkowego |
jednorazowo od kwoty udzielonego kredytu |
do 25%2) |
1.5 |
Opłaty za wydanie różnego rodzaju zaświadczeń, opinii kopii: umowy/ aneksu umowy kredytu/pożyczki |
jednorazowo |
20 zł |
1.6 |
Wyciąg z historii rachunku kredytowego, rachunku pożyczki |
każdorazowo |
50 zł za każdy rozpoczęty rok kalendarzowy |
1.7 |
Sporządzenie aneksu do umowy o kredyt, umowy o pożyczkę |
jednorazowo |
130 zł |
2. |
Opłaty Windykacyjne |
||
2.1 |
Pisemne upomnienie/wezwanie do zapłaty dotyczące przeterminowanego zadłużenia1) |
opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego |
nie więcej niż 18 zł 3) bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane upomnienie/wezwanie do zapłaty 0 zł 4) |
1) Jako zadłużenie przeterminowane Bank przyjmuje zadłużenie powstałe w wyniku niespłacenia przez Kredytobiorcę w umówionym terminie raty kredytu lub jej części, a także innych należności wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Jeżeli Kredytobiorca opóźnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, Bank wysyłając upomnienie listem poleconym wzywa go do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych i informuje Kredytobiorcę o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia (zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty kredytu jeżeli ta zmiana jest uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej Kredytobiorcy) oraz powiadamia o opóźnieniu w spłacie listem poleconym Poręczycieli. W przypadku przyjęcia wniosku Kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia przez Bank, odbywa się ona na warunkach uzgodnionych przez Bank i Kredytobiorcę. W przypadku odrzucenia wniosku Kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, Bank przekazuje Kredytobiorcy, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację. Brak spłaty zadłużenia przeterminowanego zgodnie z treścią i w terminie wskazanym wyżej lub brak podstaw do przeprowadzenia restrukturyzacji zadłużenia, powoduje , że Bank wzywa Kredytobiorcę do zapłaty długu listem poleconym z jednoczesnym powiadomieniem w tej samej formie Poręczycieli. Jeżeli Kredytobiorca nie uregulował zadłużenia przeterminowanego w terminach wskazanych w wezwaniu do zapłaty Bank wysyła powtórne wezwanie do zapłaty. Spłata wymaganej kwoty zadłużenia wynikającego z upomnienia powoduje zaniechanie wysłania wezwania. Powtórne wezwanie do zapłaty wysyłane jest do Kredytobiorcy po 64 dniu od wystąpienia zaległości niespłaconej w terminie wskazanym w poprzednim wezwaniu do zapłaty.
2) Prowizja za udzielenie kredytu gotówkowego, pobierana jednorazowo, uzależniona od klasy ryzyka, kwoty kredytu, posiadanego ubezpieczenia oraz kanału dystrybucji.
3) Obowiązuje dla umów zawartych przed 11 marca 2016 r.
4) Obowiązuje dla umów zawartych od 11 marca 2016 r.
5) Obowiązuje dla umów zawartych do 9 maja 2021 r.
6) Obowiązuje dla umów zawartych od 10 maja 2021 r.
Kredyty mieszkaniowe i pożyczki hipoteczne |
|||||||||
L.p. |
Rodzaj czynności/usługi |
Tryb pobierania prowizji / opłat |
Prowizja/ Opłata |
||||||
1. |
UDZIELENIE KREDYTU/POŻYCZKI |
||||||||
1.1 |
Udzielenie Pocztowego Kredytu Mieszkaniowego |
od kwoty udzielonego kredytu/podwyższenia |
1%10) 2%11) |
||||||
1.2 |
Udzielenie Pocztowej Pożyczki Hipotecznej/Pocztowego Kredytu Konsolidacyjnego |
od kwoty udzielonego kredytu/podwyższenia |
2% |
||||||
1.3 |
Podwyższenie kwoty Pocztowego Kredytu Mieszkaniowego/Pocztowej Pożyczki Hipotecznej/Pocztowego Kredytu Konsolidacyjnego |
od kwoty udzielonego kredytu/podwyższenia |
od 1,0% do 3,5%, nie mniej |
||||||
2. |
INNE CZYNNOŚCI |
||||||||
2.1. |
Prolongata terminu spłaty kredytu/pożyczki (okres dłuższy niż 1 miesiąc) |
każdorazowo |
300 zł |
||||||
2.2 |
Wydanie zaświadczenia/ opinii o spłacie kredytu/ pożyczki |
każdorazowo |
20 zł |
||||||
2.3 |
Opłata za zmianę warunków Umowy na wniosek Klienta: |
||||||||
a) zmiana zabezpieczenia kredytu/pożyczki, skrócenie okresu kredytowania, odłączenie/zamiana kredytobiorcy/pożyczkobiorcy, zmiana formy spłaty z rat równych na malejące |
jednorazowo, |
400 zł |
|||||||
b) zmiana marży 5) |
od kwoty aktualnego zadłużenia |
0,5%, nie mniej niż 500 zł |
|||||||
c) inna zmiana |
jednorazowo, |
200 zł |
|||||||
2.4 |
Sporządzenie na wniosek Kredytobiorcy, Pożyczkobiorcy lub Poręczyciela odpisu: umowy/ planu spłaty/ aneksu umowy kredytu/pożyczki |
za każdy dokument |
50 zł, nie więcej niż 300 zł łącznie |
||||||
2.5 |
Zawarcie umowy ugody |
od kwoty ugody |
do 2,0% nie mniej niż 200 zł |
||||||
2.6 |
Opłata za wezwanie do dostarczenia dokumentów, zgodnie z Umową kredytu/ pożyczki. |
za każdy dokument |
18 zł |
||||||
2.7 |
Pisemne upomnienie/wezwanie do zapłaty dotyczące przeterminowanego zadłużenia 2) |
opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego |
nie więcej niż 18 zł 3 bez względu na liczbę adresatów, do których jest kierowane upomnienie /wezwanie do zapłaty. 0 zł 4) |
||||||
2.8 |
Opłata za pakiet ubezpieczeń w zakresie ryzyka śmierci, trwałej i całkowitej niezdolności do pracy, leczenia szpitalnego następstw nieszczęśliwych wypadków oraz utraty pracy8) |
jednorazowo |
1,0% kwoty kredytu/pożyczki za pierwsze 12 miesięcy ochrony ubezpieczeniowej |
||||||
2.9 |
Opłata za pakiet ubezpieczeń w zakresie ryzyka śmierci, trwałej i całkowitej niezdolności do pracy, leczenia szpitalnego następstw nieszczęśliwych wypadków oraz utraty pracy9) |
jednorazowo |
0,80% kwoty kredytu/pożyczki za pierwsze 12 miesięcy ochrony ubezpieczeniowej |
||||||
2.10 |
Opłata za pakiet ubezpieczeń w zakresie ryzyka śmierci, trwałej i całkowitej niezdolności do pracy, pobytu w szpitalu wskutek nieszczęśliwych wypadków, poważnego zachorowania oraz utraty pracy |
jednorazowo |
3,0% kwoty kredytu/pożyczki za pierwsze 36 miesięcy ochrony ubezpieczeniowej |
||||||
3.0 |
Opłata za pakiet ubezpieczeń (na życie, od utraty pracy, od trwałej i całkowitej niezdolności do pracy)7) |
jednorazowo |
3,0% kwoty kredytu/pożyczki za pierwsze 36 miesięcy ochrony ubezpieczeniowej |
||||||
4.0 | Opłata za ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenie "Assistance" | jednorazowo | 0,08% sumy ubezpieczenia za okres 12 miesięcy lub 0,22% sumy ubezpieczenia za okres 36 miesięcy |
1) Opłata pobierana wyłącznie w ciągu pierwszych 5 lat od daty uruchomienia pierwszej transzy kredytu/pożyczki.
2) Jako zadłużenie przeterminowane Bank przyjmuje zadłużenie powstałe w wyniku niespłacenia przez Kredytobiorcę w umówionym terminie raty kredytu lub jej części, a także innych należności wynikających z Umowy w tym opłat i prowizji. Jeżeli Kredytobiorca opóźnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, Bank wysyłając upomnienie listem poleconym wzywa go do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych i informuje Kredytobiorcę o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia(zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty kredytu jeżeli ta zmiana jest uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej Kredytobiorcy) oraz powiadamia o opóźnieniu w spłacie listem poleconym Poręczycieli. W przypadku przyjęcia wniosku Kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia przez Bank, odbywa się ona na warunkach uzgodnionych przez Bank i Kredytobiorcę. W przypadku odrzucenia wniosku Kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, Bank przekazuje Kredytobiorcy, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację. Brak spłaty zadłużenia przeterminowanego zgodnie z treścią i w terminie wskazanym wyżej lub brak podstaw do przeprowadzenia restrukturyzacji zadłużenia, powoduje , że Bank wzywa Kredytobiorcę do zapłaty długu listem poleconym z jednoczesnym powiadomieniem w tej samej formie Poręczycieli. Jeżeli Kredytobiorca nie uregulował zadłużenia przeterminowanego w terminach wskazanych w wezwaniu do zapłaty Bank wysyła powtórne wezwanie do zapłaty. Spłata wymaganej kwoty zadłużenia wynikającego z upomnienia powoduje zaniechanie wysłania wezwania. Powtórne wezwanie do zapłaty wysyłane jest do Kredytobiorcy po 64 dniu od wystąpienia zaległości niespłaconej w terminie wskazanym w poprzednim wezwaniu do zapłaty.
3) Obowiązuje dla umów zawartych przed 22 lipca 2017 r.
4) Obowiązuje dla umów zawartych od 22 lipca 2017 r.
5) Obowiązuje dla umów zawartych na postawie wniosków o kredyt złożonych do 05 marca 2018 r.
6) Obowiązuje dla umów zawartych na postawie wniosków o kredyt złożonych od 06 marca 2018 r. do 31 lipca 2019 r. oraz od 13 lipca 2020 r.
7) Obowiązuje dla umów ubezpieczenia zawartych przed 1 października 2017 r.
8) Obowiązuje dla umów ubezpieczenia zawartych na postawie formularzy weryfikacyjnych złożonych przed 01 sierpnia 2019 r.
9) Obowiązuje dla umów ubezpieczenia zawartych na postawie formularzy weryfikacyjnych złożonych od 01 sierpnia 2019 r. do 31 marca 2020 r.
10) Obowiązuje dla formularzy weryfikacyjnych (w tym wniosków o kredyt) złożonych do 12 lipca 2020 r.
11) Obowiązuje dla formularzy weryfikacyjnych (w tym wniosków o kredyt) złożonych od 13 lipca 2020 r.
Karta debetowa - karta z logo Poczty Polskiej, karta Caritas - Konta wycofane z oferty |
||||||
L.p. |
Rodzaj Czynności/ Usługi |
Tryb pobierania opłaty/prowizji | Konto w Porządku Plus |
Bliskie Konto Pocztowe, Pocztowe Konto Aktywny Nestor |
Pocztowe Konto Bez Ograniczeń |
Pocztowe Konto ZawszeDarmowe, Pocztowe Konto Standard, Pocztowe Konto Nestor, Pocztowe Konto Plus |
1. |
Obsługa karty debetowej |
miesięcznie | 0 zł / 6,99 zł (opłata 6,99 zł nie jest pobierana w przypadku spełnienia warunku określonego w pkt. 1.1) |
0 zł / 6,99 zł |
0 zł / 6,99 zł |
0 zł lub 6,99 zł |
1.1. |
Suma kwot transakcji bezgotówkowych dokonanych w danym miesiącu kalendarzowym, w tym transgranicznych transakcji płatniczych przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych |
miesięcznie | min. 400 zł |
min 400 zł |
min. 400 zł |
karty wydane do Pocztowego Konta Nestor - min 200 zł, pozostałe konta - min. 400 zł |
2. |
Sprawdzenie salda w bankomacie |
za każde sprawdzenie | 2,5 zł |
2,5 zł |
2,5 zł |
2,5 zł |
3. |
Zmiana numeru PIN w bankomacie |
za każdą zmianę | 1 zł |
1 zł |
1 zł |
1 zł |
4. |
Wydanie kolejnego numeru PIN do karty debetowej korespondencyjnie |
od każdy PIN | 6 zł |
6 zł |
6 zł |
6 zł |
5. |
Nadanie/zmiana numeru PIN do karty w usłudze bankowości elektronicznej10) |
za każde nadanie/zmianę | 0 zł |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
6. | Wysłanie PIN do karty drogą korespondencyjną12) | za każdy PIN | 6 zł | 6 zł | 6 zł | 6 zł |
7. |
Wypłata gotówki we wskazanych sieciach bankomatów na terenie kraju1) |
za każdą transakcję | 0 zł |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
8. |
Wypłata gotówki w pozostałych urządzeniach na terenie kraju2) |
za każdą transakcję | 2,5 zł |
2,5 zł |
2,5 zł |
5 zł |
9. |
Wypłata gotówki w bankomatach2) na terenie państw EOG11) |
z każdą transakcję | 2,5 zł |
2,5 zł |
2,5 zł |
5 zł |
10. |
Wypłata gotówki w bankomatach2) za granicą poza EOG11) |
za każdą transakcję | 2%, min 5 zł | 2%, min. 5 zł |
2%, min. 5 zł |
2%, min. 5 zł |
11. |
Wypłata gotówki w ramach usługi cashback na terenie kraju |
za każdą transakcję | 0 zł |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
12. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) w kraju i na |
za każdą transakcję | 0 zł |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
13. |
Transakcje bezgotówkowe (płatność kartą) poza EOG11) | za każdą transakcję | 1% min. 5 zł |
1% min. 5 zł |
1% min. 5 zł |
1% min. 5 zł |
14. |
Abonament na bezprowizyjne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą3) |
za każdą transakcję | 8 zł |
8 zł |
8 zł |
8 zł |
15. |
Wpłata gotówki we wskazanych sieciach wpłatomatów na terenie kraju1) |
za każdą transakcję | 0 zł |
0 zł |
0 zł |
0 zł |
1) Informacja o sieci bankomatów i wpłatomatów jest dostępna w placówkach Banku, na stronie internetowej Banku oraz za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu 52 34 99 499.
2) Opłata za wypłatę gotówki w bankomacie nie jest pobierana od transakcji rozliczonych po włączeniu abonamentu bankomatowego.
3) Dotyczy punktu 6-9 w ustępie I. KARTA PŁATNICZA DO RACHUNKU. Włączenie lub wyłączenie abonamentu bankomatowego następuje z końcem miesiąca. Opłata nie jest pobierana za karty nie aktywowane.
4) W przypadku realizacji więcej niż jednego powiadomienia, opłata jest naliczana nie częściej niż 1 raz w tygodniu. Bank pobiera nie więcej niż 3 opłaty za monit telefoniczny przy jednej zaległości. Bank nie pobiera opłaty, jeśli w tym samym dniu zostało wysłane do Posiadacza upomnienie/wezwanie do spłaty zadłużenia.
5) Jako zadłużenie przeterminowane Bank przyjmuje zadłużenie powstałe w wyniku niespłacenia przez Posiadacza w umówionym terminie wymaganej kwoty spłaty lub jej części. Po wystąpieniu zadłużenia przeterminowanego Bank wysyłając upomnienie listem poleconym wzywa Posiadacza do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych i informuje Posiadacza o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia (zmianę określonych w Umowie warunków lub terminów spłaty zadłużenia, jeżeli ta zmiana jest uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej Posiadacza). W przypadku przyjęcia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia przez Bank, odbywa się ona na warunkach uzgodnionych przez Bank i Posiadacza. W przypadku odrzucenia wniosku Posiadacza o restrukturyzację zadłużenia, Bank przekazuje Posiadaczowi, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację. Brak spłaty zadłużenia przeterminowanego zgodnie z treścią i w terminie wskazanym wyżej lub brak podstaw do przeprowadzenia restrukturyzacji zadłużenia, powoduje, że Bank wzywa Posiadacza do zapłaty długu listem poleconym. Jeżeli Posiadacz nie uregulował zadłużenia przeterminowanego w terminach wskazanych w wezwaniu do zapłaty, Bank wysyła powtórne wezwanie do zapłaty. Spłata wymaganej kwoty zadłużenia wynikającego z upomnienia powoduje zaniechanie wysłania wezwania. Powtórne wezwanie do zapłaty wysyłane jest do Posiadacza po 64 dniu od wystąpienia zaległości niespłaconej w terminie wskazanym w poprzednim wezwaniu do zapłaty.
6) Opłata na podstawie skalkulowanych i rzeczywiście poniesionych przez Bank kosztów obejmująca: przygotowanie pisma i jego wydruk, koszty związane z monitorowaniem terminowości i obsługą spłaty zadłużenia oraz koszt listu poleconego.
7) Obowiązuje dla umów zawartych przed 11 marca 2016 r.
8) Obowiązuje dla umów zawartych od 11 marca 2016 r.
9) Do Pocztowego Rachunku Podstawowego wydawana jest karta Mastercard co-brand z logo Poczty Polskiej.
10) Nazwy handlowe serwisów internetowych i aplikacji mobilnej oraz zakres ich funkcjonalności Bank udostępnia w Komunikacie.
11) Europejski Obszar Gospodarczy, w skład, którego wchodzą Kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Lichtenstein.
12) Dla Klientów nieposiadających usługi bankowości elektronicznej opłata wynosi 0 zł.
Taryfa Opłat i Prowizji obowiązująca od 1 stycznia 2025 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Taryfa Opłat i Prowizji obowiązująca od 1 listopada 2023 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Konto w Porządku Start obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Konto w Porządku Start obowiązujący od 1 listopada 2023 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Konto w Porządku obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Konto w Porządku obowiązujący od 1 lisopada 2023 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Pocztowy Rachunek Podstawowy obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Pocztowy Rachunek Podstawowy obowiązujący od 1 listopada 2023 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Dokument dotyczący opłat - Konto Oszczędnościowe obowiązujący od 1 listopada 2023 r.
Plik w formacie PDF
pobierz plik