Na czym polega oszustwo "na pracownika banku"?

30 sierpnia 2023

JEŚLI:

  • Dzwoni osoba podająca się np. za pracownika działu bezpieczeństwa banku, informująca o rzekomym wstrzymaniu transakcji lub pożyczce wziętej na Twoje dane?
  • Namawia do zainstalowania na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk, TeamViewer QuickSupport, Zoom?

JAK SIĘ ZACHOWAĆ:

  • Nie podawaj takiej osobie żadnych danych i rozłącz się – jest to próba oszustwa.

CZEGO CHCĄ OSZUŚCI?

W rzeczywistości oszuści chcą uzyskać od Ciebie dane do logowania do bankowości elektronicznej, dane karty. 

Pamiętaj, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:

  • Zainstalowanie dodatkowego oprogramowania w tym takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do Twojego urządzenia
  • Podanie danych do bankowości elektronicznej
  • Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2

Pamiętaj oszuści mogą ukryć prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią, a na ekranie Twojego telefonu wyświetli się podstawiony numer infolinii lub nazwa banku, co ma uwierzytelnić osobę dzwoniącą – oszustów. 

Jeśli jesteś Klientem Banku Pocztowego i odebrałeś tego typu telefon od osób podszywających się pod pracownika Banku Pocztowego, zachowaj ostrożność i poinformuj nas o tym (tel. 52 34 99 499).

chat z konsultantem