Po czym rozpoznać fałszywą stronę internetową serwisu bankowości elektronicznej.

30 sierpnia 2023

Cyberoszuści posługują się wieloma metodami, by zwieść naszą czujność i narazić nas na straty finansowe. Coraz częściej w internecie pojawiają się fałszywe strony internetowe podszywające się pod bankowość internetową banków. Celem tych stron jest wyłudzenie danych do logowania oraz działanie na szkodę klientów. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to jak się chronić:

  • Unikaj korzystania z wyszukiwarki – adres strony wpisuj zawsze w pasek adresu w przeglądarce.
  • Zwróć uwagę na domenę – logowanie do bankowości dla klientów naszego banku odbywa się w przypadku klientów indywidualnych pod adresem https://online.pocztowy.pl. W przypadku klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych pod adresem https://biznes.pocztowy.pl/ Wszelkie domeny kończące się .com, .net, info itp.  nie należą do Banku Pocztowego.
  • Zwróć uwagę czy w pasku adresu nie pojawiają się znaki nieznane z alfabetu polskiego – kropki lub kreski nad znakami w adresie będą świadczyły o tym, że trafiłeś na stronę, która podszywa się pod Bank Pocztowy.
  • Zwracaj uwagę na detale – nie loguj się, jeśli wygląd lub zachowanie strony do logowania wzbudza Twoje wątpliwości.
  • Nie loguj się, jeśli w procedurze logowania pojawiają się wcześniej nieznane komunikaty lub jeśli panel wymaga podania innych informacji niż zwykle.

Jeśli cokolwiek w procesie logowania wzbudza Twoje wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z infolinią Banku pod numerem: (52) 3499 499.

chat z konsultantem