Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
Okres przedświąteczny to moment, kiedy chcielibyśmy zwrócić uwagę na kwestie bezpieczeństwa, które są tak istotne, szczególnie w tym radosnym, lecz również intensywnym czasie. Święta to pora wspólnych spotkań, radości oraz odpoczynku, jednak nie można zapomnieć o zachowaniu ostrożności i dbałości o bezpieczeństwo własnych pieniędzy. Zwolnij, daj sobie czas by nie dać się oszukać.
Przypominany najczęściej występujące rodzaje oszustw:
Znajomy prosi Cię o przelew lub kod BLIK? Nie wykonuj transakcji w pośpiechu. Zwolnij, zadzwoń do znajomego i upewnij się, że to jego prośba. Oszuści mogą przejąć konto społecznościowe członka Twojej rodziny lub znajomego i kontaktując się przez Messenger lub WhatsApp poprosić o pomoc finansową.
Jak nie brałeś udziału w loterii to jak mogłeś wygrać? Otrzymałeś wiadomość email, przez Messenger lub WhatsApp o nagrodzie? Oszustwo polega na nakłonieniu do uiszczenia opłaty w celu odebrania środków z „wygranej”. Postępowanie zgodnie z przekazywanymi przez oszustów instrukcjami doprowadzi Cię do utraty środków.
Znalazłeś w internecie atrakcyjną ofertę inwestycji bez ryzyka? Ktoś dzwoni do Ciebie i proponuje „pewną” inwestycję? Uważaj, to oszustwo!
Sprzedajesz na jednej z popularnych platform handlowych? Bądź czujny, przestępcy wyszukują oferty sprzedaży. Do sfinalizować transakcję wymagają zalogowania się na podesłany link. Może to doprowadzić do aktywacji aplikacji mobilnej i w konsekwencji utraty środków. Czytaj uważnie treść smsów z Banku.
Dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku lub innej instytucji finansowej? Pamiętaj nasi pracownicy nigdy nie proszą o instalację aplikacji zdalnego pulpitu oraz o przekazanie środków na „bezpieczne konto techniczne”.