Zmiany w regulaminie

20 września 2019

Informujemy, że od 1 listopada 2019 roku Bank Pocztowy S.A. wprowadza zmiany w „Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych EnveloBank oraz wydawania i obsługi kart płatniczych dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą” (zwany dalej „Regulaminem”).

 

Podstawą faktyczną zmian w Regulaminie jest konieczność dostosowania działalności Banku do zmian wprowadzonych Ustawą z dnia 09 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów
i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1751, z dn. 13.09.2019 r.).

 

ZMIANY W REGULAMINIE:

  • rozszerzono funkcjonalność rachunku VAT i Mechanizmu Podzielonej Płatności o możliwość regulowania należności z tytułu:

- podatku dochodowego od osób prawnych,

- podatku dochodowego od osób fizycznych,

- podatku akcyzowego,

- podatku celnego,

- składek ZUS.

  • wprowadzono zapisy pozwalające na prowadzenie przez Bank wyodrębnionego rachunku niebędącego rachunkiem rozliczeniowym, przeznaczonego do przeksięgowań środków pochodzących wyłącznie
    z rachunku VAT.
  • Dodano zapisy dotyczące zamknięcia rachunku VAT w przypadku, gdy na rachunku VAT widnieje saldo 0,01 zł i więcej. Oznacza to, iż w przypadku braku postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego dot. przekazania środków z rachunku VAT na dzień rozwiązania Umowy o prowadzenie rachunku, Bank dokona przekazania tych środków na rachunek techniczny.

 

Podstawą prawną zmian opisanych powyżej jest § 12, ust. 1 pkt 4 Regulaminu upoważniający Bank do jego zmiany w przypadku zmiany w przepisach prawa.

 

Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych EnveloBank oraz wydawania i obsługi kart płatniczych dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą

chat z konsultantem