Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
Informujemy, że w ostatnich dniach nasiliły się działania cyberprzestępców skierowane w Klientów korzystających z bankowości elektronicznej.
Przestępcy podszywają się pod znajomych na portalu społecznościowym (Facebook) i proszą o dokonanie przelewu na niskie kwoty. Swoje prośby argumentują faktem, że zabrakło im środków albo zablokowano im przypadkiem rachunek (scenariusz i powód może być dowolny). Następnie podsyłają link (adres strony) który przekierowuje na spreparowaną stronę szybkich płatności, gdzie nieświadomy klient podaje login i hasło (dodatkowo przestępcy informują, aby poczekać dłuższą chwilę na kod SMS i niezwłocznie po otrzymaniu go podać).
W tym momencie przestępcy posiadając dane do rachunku logują się do konta i czekają na podanie SMS-a, aby autoryzować transakcje, najczęściej na maksymalną dostępną kwotę.
W innym scenariuszu klient wybiera płatność kartą, co prowadzi do wycieku danych z karty umożliwiając dokonanie nieautoryzowanej płatności.
Ostrzegamy przed pochopnymi przelewami, a w szczególności zalecamy: