Zmiana w warunkach świadczenia usług od 20.12.2018 r.

19 grudnia 2018

Informujemy, że 20 grudnia br. Bank Pocztowy S.A. wprowadza zmiany w „Warunkach świadczenia przez Bank Pocztowy S.A. usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej”.


Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzonych zmian, a także tekst jednolity Warunków po zmianach znajdują się w załącznikach poniżej.
Bank Pocztowy S.A. proponuje wejście w życie przedmiotowych zmian w dniu 20 grudnia 2018 roku.


W przypadku braku akceptacji zaproponowanych zmian, mają Państwo prawo, przed terminem wejścia zmian w życie, zgłosić sprzeciw wobec nich lub wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia z tego tytułu opłat.
Oświadczenie o odmowie przyjęcia zmian, bądź wypowiedzenie Umowy należy przesłać lub złożyć w dowolnej placówce Banku.
Brak oświadczenia o odmowie przyjęcia zmian lub wypowiedzenia Umowy w powyższym terminie oznacza ich akceptację. W przypadku, gdy zgłoszą Państwo sprzeciw w wyżej wskazanym terminie, ale nie dokonają Państwo wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa odpowiednio 19 grudnia 2018 r.


Podstawę faktyczną dla zmian w Warunkach stanowi:
1.    konieczność dostosowania nazw usług bankowych do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1437),
2.    konieczność wprowadzenia zapisów dostosowujących procesy w Banku, do udostępniania danych Klientów w celu umożliwienia realizacji transakcji inicjowanych przez inne instytucje płatnicze (open banking) zgodnie z postanowieniami Ustawy,
3.    obowiązek dostosowania zapisów w zakresie bezpieczeństwa indywidualnych danych uwierzytelniających wykorzystywanych przy obsłudze usługi bankowości elektronicznej Pocztowy24 lub przy usłudze bankowości telefonicznej Telekonto, zgodnie z postanowieniami Ustawy,
4.    implementacja do Warunków postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
5.    wycofanie z oferty usługi PocztowySMS.


Podstawą prawną wprowadzonych zmian jest:
1)    § 58 ust. 2 pkt 1) Warunków,  upoważniający Bank do ich zmiany w przypadku zmiany w przepisach prawa dla punktów 1-4 wskazanych powyżej,
2)    § 58 ust. 2 pkt 4) Warunków,  upoważniający Bank do ich zmiany w przypadku wprowadzenia nowych lub rezygnacji z prowadzenia dotychczasowych usług i produktów dla punktu 5 wskazanego powyżej.


Wykaz zmian do „Warunków świadczenia przez Bank Pocztowy S.A. usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej”:


https://www.pocztowy.pl/pdf/bankowosc/wykaz-zmian-do-warunkow-swiadczenia-uslug-od-20-grudnia-2018.pdf


Tekst jednolity „Warunków świadczenia przez Bank Pocztowy S.A. usługi bankowości elektronicznej Pocztowy24 i usługi bankowości telefonicznej Telekonto” – po wprowadzonych zmianach:


https://www.pocztowy.pl/pdf/bankowosc/warunki-swiadczenia-przez-bank-pocztowy-uslug-bankowosci-elektronicznej-od-20-12-2018.pdf

chat z konsultantem