Potwierdzenie złożenia wniosku jest wysyłane na e-mail po wypełnieniu i wysłaniu wniosku o Dobry start. Potwierdza ono, że Bank przesłał wniosek do systemu Banki+ prowadzonego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
- przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu Banki+.
- błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu Banki+ i należy ponownie wypełnić wniosek.
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Dobry start otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Banki+
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenie pieniężne w ramach programu Dobry start, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
Każdy wniosek Dobry start jest analizowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Dobry start, a Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) może, kontaktując się z wnioskodawcą, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.
UWAGA! Przyznanie świadczenia, na podstawie złożonego wniosku, nie wymaga decyzji administracyjnej. Na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz jedynie informację o przyznaniu świadczenia. Jedynie odmowa przyznania świadczenia lub ewentualne ustalenie świadczeń nienależnie pobranych, dokonywana będzie w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych(ZUS). Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie i trybie wskazanym w pouczeniu otrzymanej decyzji.