27 czerwca 2023 r. Rada Nadzorcza Banku Pocztowego, na wniosek Zarządu Banku, zaakceptowała nową Strategię Banku na lata 2023-2026 – „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb".
Zobacz prezentację Strategii Banku Pocztowego na lata 2023-2026
Zgodnie z tytułem nowej Strategii działania Zarządu Banku będą ukierunkowane na zwiększenie wartości w szczególności dla klientów detalicznych z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań w zakresie oferty bankowej i modelu obsługi.
Strategia Banku jest nacelowana na realizację misji i oparta jest na sześciu priorytetach, koncentrując się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych, z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i znaczącego wejścia na rynek e-commerce. Bank, selektywnie obsługując segment instytucji, skoncentruje się szczególnie na mieszkalnictwie. Działalność Banku Pocztowego opiera się o bliską współpracę z Pocztą Polską, przy szczególnym uwzględnieniu bezpieczeństwa klientów, rozwijaniu odpowiedzialnej polityki ryzyka, modernizacji technologicznej i zwiększania zaangażowania pracowników. Realizując Strategię, Bank będzie rozwijał się w sposób zrównoważony w ramach realizacji wskazanych długookresowych celów z trzech obszarów ESG.
Domenami strategicznymi Banku w horyzoncie 2023-2026 będą:
• Finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klienta detalicznego,
• Obsługa masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską,
• Rozwój usług finansowych dla e-commerce,
• Usługi finansowe dla mieszkalnictwa.
Strategia, koncentruje się w szczególności na:
1) bezpieczeństwie Banku, rozumianym głównie jako:
• przewidywalnym profilu ryzyka, uwzgledniającym zmiany w procesach i niezbędne automatyzacje,
• zapewnieniu bezpiecznych poziomów głównych wskaźników ryzyka,
• samowystarczalności kapitałowej,
2) modernizacji kluczowych systemów oraz cyfryzacji procesów i, m.in. wprowadzenie nowego procesu kredytowego dla kredytów konsumpcyjnych, dostosowanego do potrzeb rynku e-commerce, bankowości internetowej i mobilnej oraz kluczowych systemów wspierających w tym w obszarze zarządzania ryzykiem, a także rozwoju technologicznym opartym na trzech filarach - wdrażaniu rozwiązań chmurowych, sztucznej inteligencji i automatyzacji,
3) zrównoważonym rozwoju – w tym zakresie Bank, adekwatnie do profilu biznesowego, wyodrębnił kluczowe długoterminowe aspiracje oraz strategiczne cele ESG w zakresie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (w szczególności dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej - w ramach zakresów 1 i 2 - do 2030 roku).
Kluczowe wyróżniki Banku takie jak: prosta i przejrzysta oferta, dostęp do klientów Polski regionalnej, stabilna baza depozytowa i niski koszt finansowania, udowodniona sprawność we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz bardzo dobre wyniki finansowe z poprzednich lat pozwalają stwierdzi c, że przyjęta Strategia umożliwi dynamiczny rozwój oraz wzmocnienie pozycji Banku Pocztowego na polskim rynku bankowym.