Bankowość Banku Pocztowego

Najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości internetowej i aplikacji mobilnej

Bankowość internetowa Pocztowy24 i aplikacja mobilna Pocztowy

Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą przestępstwa i chcesz zabezpieczyć swoje środki na koncie i kartę - oto instrukcja, jak samodzielnie zablokować bankowość internetową i kartę. Możesz także to zrobić dzwoniąc na Infolinię Banku pod numer: 52 3499 499.

Tak, w tym celu należy przejść do zakładki HISTORIA, wybrać właściwą operację i na dole w szczegółach tej operacji kliknąć POTWIERDZENIE, co umożliwi nam przesłanie potwierdzenia na wskazany adres email lub pobranie pliku PDF i wydrukowanie potwierdzenia.

Jeśli posiadasz NIK i hasło do bankowości telefonicznej zadzwoń na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 523 499 499, jeśli jesteś Klientem Banku, zawsze wybierz „1 ”:

1. Samodzielnie odblokuj hasło w systemie automatycznym IVR. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Klienta i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli dane będą poprawne, zostaniesz skierowany do Menu dla Klienta Zidentyfikowanego. Wybierz opcję „1” Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej – dzięki której odblokujesz, zablokujesz lub nadasz hasło do bankowości internetowej lub

2. Poproś o pomoc Konsultanta. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK) i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli chcesz połączyć się z Konsultantem, wybierz ”0”.

Jeśli nie posiadasz NIK lub hasła do bankowości telefonicznej:

1. Możesz udać się do Placówki Banku lub Placówki Poczty Polskiej z dowodem osobistym, Pracownik odblokuje Twoją bankowość internetową. Poproś przy okazji o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmień je na własne w ciągu godziny – może przydać się w przyszłości.

2. Możesz zadzwonić na Infolinię i połączyć się z Konsultantemprzez wybór cyfry "1" a następnie „2 ” z Menu Głównego. Konsultant przekaże Ci NIK, wyśle też hasło do bankowości telefonicznej, a następnie przekieruje Cię do IVR, w którym należy wykonać dwa działania:

  • zmienić hasło z SMSa na własne,
  • samodzielnie odblokować bankowość internetową lub połączyć się z Konsultantem.



  • Jeśli jesteś nowym Klientem, przygotuj swój NIK (Numer Identyfikacyjny Klienta składający się z 8 cyfr) i hasło. NIK znajduje się na potwierdzeniu założenia rachunku. Podczas pierwszego logowania użyj jednorazowego hasła. Otrzymasz je w wiadomości SMS przesłanej na podany numer telefonu komórkowego. Hasło jest ważne 15 godzin. Po zalogowaniu się do bankowości zmień hasło na takie, którego będziesz używać przy kolejnych logowaniach do bankowości. Hasło powinno składać się z co najmniej 10 znaków i zawierać znaki z co najmniej trzech grup: małe litery, duże litery, cyfry, znaki specjalne (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Nie może zawierać przecinków, kropek ani polskich znaków (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.).
  • Pamiętaj, że trzykrotne wpisanie błędnego hasła blokuje dostęp do bankowości. By odblokować dostęp zadzwoń na Infolinię Banku. Jeśli posiadasz dostęp do dwóch bankowości (dotychczasowej wersji Pocztowy24 i nowej wersji bankowości Pocztowy24), w przypadku trzykrotnego wpisania błędnego hasła do jednej bankowości, automatycznie zostanie również zablokowany dostęp do drugiej bankowosci./p>

Udając się do Placówki Banku lub Poczty, w celu np. wypłaty środków z rachunku lub wykonania przelewu okazujesz dokument tożsamości, w oparciu o który pracownik weryfikuje Twoją tożsamość. W przypadku kontaktu z Konsultantem infolinii do potwierdzenia Twojej tożsamości służy NIK (8-cyfrowy Numer Identyfikacyjny Klienta) i hasło do bankowości telefonicznej.

Jeśli w systemie IVR, podasz dane do weryfikacji tożsamości, czyli NIK i hasło do bankowości telefonicznej, nie będziesz osobą anonimową:

  1. Będziesz mógł samodzielnie (wybór opcji „1 ”), w menu Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej zmienić, odblokować, zablokować lub nadać hasło do bankowości internetowej, a w opcji OBSŁUGA RACHUNKÓW, wykonać przelew na kontrahenta zdefiniowanego lub sprawdzić saldo rachunku
  2. Konsultant (wybór opcji "0” – połączenie z Konsultantem) będzie mógł wykonać dyspozycję na rachunku, gdyż w ten sposób otrzyma dostęp do Twojego konta. Możesz teraz, w trakcie rozmowy, zlecić wykonanie np. przelewu, sprawdzenie salda lub odblokowanie bankowości internetowej.
W sytuacji, gdy nie dokonasz weryfikacji tożsamości, Konsultant może jedynie odpowiedzieć na Twoje pytania, ale nie przekaże Ci informacji o sytuacji na rachunku, ponieważ nie będzie miał dostępu do Twojego konta.

Nie. Kody można skanować nie tylko z papierowych rachunków, ale także z plików dostępnych na urządzeniu mobilnym lub komputerze, m.in.: .pdf, .png, .jpg, .tiff.

Zeskanuj kod QR zamieszczony np. na fakturze, na podstawie danych odczytanych z kodu QR, formatka przelewu lub faktury zostanie automatycznie uzupełniona. Skaner kodów QR jest zintegrowany z aplikacją mobilną udostępnianą przez Bank – nie musisz nic instalować.

W bankowości internetowej przejdź do USTAWIEŃ (ikona koła zębatego), tam znajdziesz pole DANE UŻYTKOWNIKA, a następnie PROFIL UŻYTKOWNIKA, w którym możesz modyfikować swoje dane.

W bankowości internetowej przejdź do USTAWIEŃ (ikona koła zębatego na samej górze strony), tam znajdziesz pole ZMIEŃ HASŁO. W bankowości mobilnej opcję ZMIEŃ PIN znajdziesz w USTAWIENIACH dostępnych w główym menu.

Zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz odpowiednią kartę debetową a następnie ikonę ZMIEŃ LUB NADAJ PIN.Następnie nadaj własny PIN do karty (wpisz go dwukrotnie we wskazane pola) i zatwierdź kodem SMS (w bankowości internetowej) lub kodem PIN do aplikacji (w bankowości mobilnej).

Zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz kartę debetową, a następnie wyberz opcję HISTORIA TRANSAKCJI.

Zaloguj się do bankowości internetowej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz kartę płatniczą, którą chcesz aktywować i wybierz przycisk AKTYWUJ KARTĘ. Następnie wybierz własny PIN do karty, jakiego będziesz używać, wpisz go dwukrotnie we wskazane pola i zatwierdź kodem SMS. Kartę możesz też aktywować przez aplikację mobilną. Z głównego menu wybierz KARTY, następnie wejdź w szczegóły karty do aktywacji i wybierz opcję AKTYWUJ KARTĘ. Następnie nadaj własny PIN do karty (wpisz go dwukrotnie we wskazane pola) i zatwierdź kodem PIN do aplikacji.

Aby zamknąć Konto Oszczędnościowe, wystarczy wejść w "Szczegóły rachunku" i wybrać opcję "Zamknij rachunek". System zaprezentuje aktualne środki i rachunek powiązany, na który zostaną przekazane środki po zamknięciu rachunku. Pamiętaj, że na rachunku nie mogą być żadne zaległości.

Jeżeli posiadasz konto oszczędnościowe:

  • Wejdź w zakładkę „Oszczędności” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
  • Dla swojego rachunku oszczędnościowego możesz określić cel oszczędzania i wybrać automatyczne zasilenia lub wpłacać dowolną kwotę w dogodnym momencie.
  • Jeśli wybierzesz automatyczne zasilenia – określ ich typ (oszczędzanie podczas transakcji kartą i/lub zaokrąglenia przelewów).
Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta oszczędnościowego:

  • Jeśli posiadasz konto osobiste lub firmowe w Banku Pocztowym, wejdź w zakładkę „Oszczędności” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
  • Następnie dodaj "Nowe oszczędności" i wybierz Konto Oszczędnościowe.
  • W dalszych krokach określ parametry rachunku, typ zasilania, cel oszczędzania zgodnie z kolejnymi krokami.

Możesz odkładać małe kwoty każdorazowo, przy okazji płatności kartą lub przelewów (Saver zaokrągli kwoty przelewów lub innych, wybranych przez Ciebie typów transakcji i reszty wpłaci na konto oszczędnościowe).

Przykład: płacisz kartą za kawę 8,60 PLN, a na Twoje konto oszczędnościowe trafia reszta: 0,40 PLN (jeśli wybierzesz zaokrąglenie transakcji kartą do 1 zł).

Możesz przelewać stałą kwotę miesięcznie (zasilenie stałe) lub dowolną kwotę w dogodnym terminie na Twoje konto oszczędnościowe.

Saver jest funkcjonalnością konta oszczędnościowego, która daje Ci pełną swobodę oszczędzania. Możesz wybrać cel oszczędzania (np. wyjazd wakacyjny czy nowy smartfon) oraz automatyczne zasilanie konta oszczędnościowego. Po osiągnięciu celu lub po określonym przez siebie czasie, otrzymasz informację o jego stopniu realizacji.

Przejdź do zakładki OSZCZĘDNOŚCI w górnym Menu bankowości internetowej. W dolnym lewym rogu ekranu znajdziesz przycisk "+" z opisem DODAJ NOWE OSZCZĘDNOŚCI. Wybierz jedną z kilku proponowanych lokat i zatwierdź. .

Na głównej stronie bankowości internetowej znajduje się widget "Oszczędności / Zobowiązania" z balonikami, które informują o zgromadzonych oszczędnościach oraz zobowiązaniach (kredytach).

Numer możesz zmienić samodzielnie w bankowosci internetowej, jeśli nadal masz aktywny numer telefonu, który nam wcześniej podałeś. Jeśli nie posiadasz już starego numeru telefonu skontaktuj się z Infolinią: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora).

W bankowości internetowej, z górnego Menu wybierz HISTORIA TRANSAKCJI, a następnie przejdź do sekcji WYCIĄGI.

Sumę wpływów i wydatków w danym okresie dotyczących Twojego konta możesz sprawdzić przechodząc do zakładki HISTORIA. Określ interesujący Cię zakres dat, który chcesz sprawdzić. Możesz także wybrać rodzaj operacji i kanał operacji. Po naciśnieciu przycisku  "Zatwierdź" suma wydatków i wpływów będzie widoczna na dole ekranu jako PODSUMOWANIE OPERACJI. Dodatkowo można też to zweryfikować w szczegółach rachunku.

Historię operacji można sprawdzić na stronie głównej serwisu internetowego i mobilnego (kilka ostatnich operacji widocznych pod nagłówkiem OSTATNIE OPERACJE). Pełna historia transakcji dostępna jest w zakładce HISTORIA.

W aplikacji mobilnej saldo sprawdzisz bez konieczności logowania się (na ekranie do logowania się do aplikacji). Możesz ustawić sobie widok kwotowy środków na koncie lub procentowy. Dostępność środków można też sprawdzić na stronie głównej po zalogowaniu się do bankowości internetowej.

Dyspozycja przelewu SEPA w bankowości internetowej i mobilnej realizowana jest od godz. 07.00 do godz. 17:00. Po godzinie 17.00 możesz dodać przelew SEPA do koszyka i wykonać go w kolejnym dniu roboczym.

Tak. Dodane do koszyka przelewy możesz modyfikować lub usunąć w każdej chwili. Możesz również wysłać niektóre z nich lub wszystkie w jednym czasie.

Wejdź na App Store lub Google Play i pobierz aplikację Pocztowy.

Po zainstalowaniu aplikacji na swoim telefonie, włącz aplikację i naciśnij przycisk Aktywuj aplikację.

Postępuj zgdonie z poleceniami widocznymi na ekranie:

  1. Podaj swój NIK i wybierz przycisk Dalej.
  2. Na Twój nr telefonu podany w Banku otrzymasz sms z kodem do aktywacji aplikacji. Wpisz go w widoczne na ekranie pole i wciśnij Zatwierdź.
  3. Nadaj nazwę swojego urządzenia mobilnego, na którym będziesz korzystać z aplikacji Pocztowy. Wciśnij Zatwierdź.
Zaloguj się do nowej bankowości internetowej Pocztowy24:

  1. Wejdź w Ustawienia, a następnie w sekcję Zarządzania urządzeniami.
  2. Znajdź swoje urządzenie mobilne i aktywuj je nadając mu kod PIN (kod PIN posłuży Ci też do logowania się w przyszłości do aplikacji)
  3. Zatwierdź PIN kodem sms, który otrzymasz na swój telefon komórkowy.
Przejdź teraz do aplikacji mobilnej Pocztowy i zaloguj się za pomocą ustalonego przez Ciebie kodu PIN.

Serwis transakcyjny dostępny jest ze strony informacyjnej www.pocztowy.pl (przycisk „LOGOWANIE” w prawym górnym rogu serwisu) lub bezpośrednio pod adresem https://online.pocztowy.pl

Jeśli korzystasz z serwisu na komputerze stacjonarnym lub laptopie, zalecamy używanie najnowszych wersji przeglądarek: Chrome, Firefox, Microsoft Edge. Do korzystania z serwisu na urządzeniach mobilnych (tablet, telefon) z systemem Android zalecamy przeglądarkę Chrome lub natywną przeglądarkę oznaczoną „Internet”, przeglądarkę Safari dla urządzeń z systemem iOS.

Do bankowości internetowej loguj się tylko z komputera, w którym:

  • używane jest legalne oprogramowanie, w tym oprogramowanie antywirusowe i firewall,
  • stale aktualizowany jest system operacyjny, przeglądarki internetowe, oprogramowanie antywirusowe,
  • do codziennej pracy używane jest wyłącznie konto „Użytkownika”, natomiast konto „Administratora” tylko do czynności, które tego wymagają
Pamiętaj, aby instalować i aktualizować oprogramowanie tylko z wiarygodnych źródeł, takich jak sklepy z aplikacjami i oficjalne strony producenta. W ten sposób unikniesz przejęcia Twojego urządzenia przez przestępców. Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego, konkretnego oprogramowania dla zwiększenia bezpieczeństwa bankowości internetowej lub mobilnej.

Ponadto:

  • staraj się nie logować do bankowości na "obcych" komputerach, których oprogramowanie nie jest Ci znane,
  • korzystaj z najnowszych wersji przeglądarek internetowych ponieważ to podnosi poziom bezpieczeństwa bankowości internetowej i mobilnej,
  • po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej usuwaj w przeglądarce historię przeglądania,
  • korzystaj z bezpiecznej sieci internetowej. Nie loguj się z nieznanej, ogólnodostępnej, niezabezpieczonej sieci (zarówno prywatnej, jak i publicznej). Jeśli korzystasz z Wi-Fi, zabezpiecz ją hasłem,
  • nie otwieraj wiadomości e-mail pochodzących od nieznanych adresatów, a w szczególności przesyłanych w treści linków oraz załączników. Pamiętaj, że wystarczy jedno nieprzemyślane kliknięcie, by zainfekować Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem.

  • Twój telefon jest jak mały komputer, który pracuje w oparciu o system operacyjny. Pamiętaj o aktualizowaniu systemu oraz instalacji dodatkowego oprogramowania antywirusowego.
  • W ustawieniach telefonu dotyczących bezpieczeństwa wyłącz opcję „Nieznane źródła”, która zezwala na instalację programów o nieznanym pochodzeniu.
  • Nie instaluj aplikacji przesłanych linkiem przez sms lub wiadomość e-mail.
  • Stosuj hasło dla blokowania telefonu, jeśli Twój telefon na to pozwala. W ten sposób zabezpieczysz telefon przed dostępem osób niepowołanych. Hasło do blokowania telefonu możesz włączyć wybierając tę opcję w ustawieniach Twojego telefonu.
  • Wyłącz „Bluetooth” jeśli z niego nie korzystasz, aby nie pozwolić na zdalne połączenie z Twoim urządzeniem przez osoby nieuprawnione.
  • Zwróć uwagę na bezpieczeństwo Twojej sieci Wifi. Sieć Wifi powinna być zabezpieczona hasłem, aby uniemożliwić przejęcie danych. Nie korzystaj z aplikacji mobilnej przez ogólnodostępną, niezabezpieczoną sieć publiczną Wi-Fi.
  • Do logowania do bankowości mobilnej nigdy nie używaj linka otrzymanego w wiadomości e-mail. Pamiętaj – bank nigdy nie załącza linków w ewentualnych wiadomościach wysyłanych do Klientów.
  • Jeżeli połączenie z aplikacją mobilną zostanie zerwane (np. z winy operatora telekomunikacyjnego), zaloguj się ponownie do usługi i sprawdź czy system zapamiętał ostatnie zlecenia złożone w aplikacji.
  • Po zakończeniu korzystania z aplikacji bezwzględnie zakończ pracę używając opcji Wyloguj dostępnej w głównym menu.
  • Nie pozostawiaj telefonu bez nadzoru i nie udostępniaj go osobom trzecim.

  • NIK to Twój numer identyfikacyjny Klienta i jednocześnie Twój login do bankowości internetowej. Składa się z 8 cyfr. Nigdy nie należy go udostępniać innym osobom.
  • Hasło służy do Twojej identyfikacji podczas logowania. Podczas pierwszego logowania do bankowości zalogujesz się używając jednorazowego hasła dostępu, które otrzymasz od Banku w wiadomości SMS. System poprosi Cię o zmianę hasła. Przygotuj sobie własne hasło, które powinno mieć co najmniej 10, a maksymalnie 20 znaków i składać się z małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Hasło nie może zawierać przecinków ani kropek oraz polskich znaków. Jeśli nie otrzymasz hasła w wiadomości SMS w ciągu kilku minut, natychmiast powiadom nas o tym dzwoniąc na infolinię. Pamiętaj też, że przy trzeciej próbie logowania niewłaściwym hasłem, dostęp do bankowości zostanie zablokowany. Wówczas konieczny będzie kontakt z nami. Nigdy nie udostępniaj swojego hasła innym osobom. Żaden pracownik Banku nie poprosi nigdy o Twoje hasło. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy zmianę hasła co jakiś czas.
  • Kod SMS to sześciocyfrowy kod wysyłany przez Bank na Twój numer telefonu komórkowego. Kod SMS służy do autoryzacji operacji finansowych (np. przelewów) lub innych dyspozycji zlecanych w bankowości. Raz na 90 dni, podczas logowania do bankowości, system poprosi Cię o dodatkową autoryzację kodem SMS.
  • PIN dla bankowości mobilnej potrzebny Ci będzie do logowania oraz autoryzacji operacji w bankowości mobilnej. Określisz go samodzielnie podczas aktywacji aplikacji mobilnej, używając od 5 do 8 cyfr. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy dokonywanie okresowych zmian kodu PIN. Do bankowosci mobilnej możesz się także logować za pomocą Touch ID lub Face ID. Te metody autoryzacji pozwolą Ci także na zatwierdzanie przelewów do 1000 zł.
  • Hasło do usługi Telekonto służy do identyfikacji Ciebie podczas kontaktu z infolinią Banku. Jednorazowe hasło do Telekonta otrzymasz w wiadomości SMS, w momencie otwarcia rachunku. Hasło jednorazowe ma określony czas ważności (podany w treści SMSa), należy zmienić je na własne hasło, którego będziesz używać do kontaktu z Bankiem. Gdy zadzwonisz na infolinię, nasz pracownik poprosi Cię o podanie 3 wybranych (z 6) cyfr hasła. Hasła nie należy nigdy udostępniać innym osobom.
  • Rejestracja rozmów telefonicznych – dla Twojego bezpieczeństwa wszystkie połączenia z całodobową Infolinią Banku są rejestrowane. Zapisy rozmów mogą być wykorzystane jako dowód zlecenia przez Ciebie danej dyspozycji.
  • Szyfrowane połączenie – połączenie z serwisem Banku Pocztowego jest szyfrowanie algorytmem TLS 1.2 o długości klucza 256 bitów z zastosowaniem certyfikatu uwierzytelnionego przez firmę Symantec Corporation. Podczas korzystania z bankowości internetowej, adres wyświetlany przez przeglądarkę internetową powinien zaczynać się od: https://online.pocztowy.pl/. By sprawdzić certyfikat, kliknij w symbol kłódki widoczny w obrębie ekranu, a następnie sprawdź:
    • czy certyfikat wystawiony dla www.online.pocztowy.pl
    • kto jest wydawcą certyfikatu (powinien być: "Symantec Corporation"),
  • Pamiętaj, aby zawsze przed zalogowaniem do serwisu sprawdzać certyfikat. Jeżeli dane w którymkolwiek z punktów nie są poprawne, przerwij proces logowania i skontaktuj się z nami przez infolinię.
  • Sesja internetowa – gdy po zalogowaniu do bankowości internetowej lub mobilnej system stwierdzi brak Twojej aktywności przez 10 minut, nastąpi automatyczne wylogowanie z serwisu transakcyjnego. Aby znów korzystać z bankowości, należy ponownie się zalogować.
  • Informacja o logowaniu – po zalogowaniu do serwisu, w menu "Ustawienia" możesz sprawdzić rejestr ostatnich logowań do bankowości, w tym informacje o dacie i godzinie ostatniego poprawnego logowania oraz o nieudanej próbie logowania do systemu. Pamiętaj, żeby weryfikować informacje o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu. W przypadku zauważania jakichkolwiek nieścisłości, skontaktuj się z nami.
  • Dodatkowa weryfikacja nr konta – jeśli podczas wprowadzania danych do przelewu wkleisz numer konta odbiorcy z „notatnika” lub innego źródła, system poprosi Cię o wpisanie ręcznie czterech ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego odbiorcy. Ma to na celu potwierdzenie poprawności numeru konta.

  • Chroń swoje dane do logowania (NIK, hasło) oraz dane z kart płatniczych (nr karty, data ważności, kod CVC/CVV). Nigdy nie udostępniaj tych danych nikomu (np. przez telefon, e-mail, media społecznościowe), nawet pracownikom Banku. Dzięki temu nie dopuścisz do ich przejęcia przez nieuprawnione osoby.
  • Jeżeli podejrzewasz, że Twoje hasło do bankowości internetowej lub hasło PIN do bankowości mobilnej zostało ujawnione, natychmiast je zmień lub zablokuj dostęp do usług bankowości, kontaktując się z naszą całodobową infolinią: 52 3499 499. Możesz to zrobić także w najbliższej placówce Banku Pocztowego lub Poczty.
  • Używaj unikalnych haseł do różnych usług i serwisów. Zmieniaj je okresowo, np. raz na miesiąc.
  • Pamiętaj, że Bank w korespondencji mailowej lub SMS-owej nigdy nie prosi o:
    • numer Twojego telefonu, NIK, PIN, hasło do bankowości internetowej,
    • dane dotyczące kart debetowych (numer karty, data ważności, kod CVV/CVC);
  • Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo w Internecie, regularnie sprawdzaj informacje o aktualnych zagrożeniach na https://www.pocztowy.pl/indywidualni/bankowosc/bezpieczenstwo/ oraz komunikaty na stronie Związku Banków Polskich: https://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

  • Kod SMS służy wyłącznie do potwierdzenia realizacji Twojej dyspozycji. Bank nigdy nie prosi o jego podanie w innych sytuacjach. Jeśli zauważysz dodatkowe pola do podania jednorazowych kodów autoryzacyjnych lub jakiekolwiek inne nieprawidłowości – nie podejmuj kolejnych prób, natychmiast skontaktuj się z naszą całodobową infolinią:  52 3499 499.
  • Zawsze sprawdzaj poprawność numeru rachunku odbiorcy przed dokonaniem transakcji. Zwróć uwagę czy numer rachunku nie uległ podmianie.
  • Uważnie sprawdzaj też numer rachunku, kwotę i dane odbiorcy podane w treści kodu SMS potwierdzającego daną płatność. W przypadku, gdy będą one nieprawidłowe, przerwij realizację transakcji i skontaktuj się nami.

Jeśli hasło zostało wprowadzone trzykrotnie z błędem, dostęp do bankowosci zostanie zablokowany. Aby odblokować dostęp należy połączyć się z Infolinią Banku Pocztowego: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora) lub odwiedzić placówkę Banku Pocztowego.

W takiej sytuacji należy skontaktować się z Infolinią Banku Pocztowego: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora).

W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia, użycia przez osobę nieuprawnioną urządzenia mobilnego oraz kodu SMS, należy niezwłocznie zablokować telefon lub tablet dzwoniąc na całodobową infolinię Banku: 52 3499 499 lub udając się do placówki Banku Pocztowego lub Poczty.

Przelewy możesz zlecać ze strony głównej (PULPIT) klikając czerwony przycisk WYKONAJ PRZELEW zlokalizowany w centralnej części strony lub wybierając zakładkę PŁATNOŚCI w górnym Menu strony. Wybierz rodzaj przelewu (zwykły, własny, podatkowy, europejski) oraz wszystkie pola płatności. Na dole formatki może pojawić się możliwość wyboru przelewu natychmiastowego lub Sorbnet. Przelew natychmiastowy i Sorbnet są dodatkowo płatne i pozwalają szybko (do 15 minut) dostarczyć pieniądze na konta w innych bankach.

Opcja przelew własny służy do zlecania przelewów na Twoje konta i rachunki prowadzone w Banku Pocztowym.

Wypełnij formatkę przelewu zwykłego, po wykonaniu płatności prezentowany będzie komunikat potwierdzenia przyjęcia transakcji do realizacji oraz opcja "Dodaj odbiorcę". Następnie zweryfikuj dane odbiorcy, uzupełnij nazwę skróconą i zatwierdź. W ten sposób odbiorca przelewu zostanie dodany do Twojej Książki Odbiorców.

Przelewy możesz zlecać ze strony głównej (PULPIT) klikając czerwony przycisk WYKONAJ PRZELEW zlokalizowany w centralnej części strony lub wybierając zakładkę PŁATNOŚCI w górnym Menu strony. Następnie należy wybrać właściwy rodzaj przelewu. 

W bankowości internetowej przejdź do zakładki PŁATNOŚCI, a następnie w górnym Menu wybierz ZAPLANOWANE OPERACJE. W bankowości mobilnej, zaplanowane operacje znajdiesz w głównym menu.

W Banku Pocztowym dyspozycje przelewów wychodzących są przyjmowane w trzech sesjach: (1) do godz. 8:00; (2) do godz. 12:00 i (3) do godz. 14:30.

Przejdź do zakładki PŁATNOŚCI, wypełnij pola przelewu zwykłego i zaznacz na dole opcję UTWÓRZ ZLECENIE STAŁE. Dodatkowo zlecenie stałe, w analogiczny sposób, możesz skonfigurować z poziomu KALENDARZA.

W bankowości internetowej listę aktywnych zleceń stałych znajdziesz w zakładce PŁATNOŚCI, wybierając ZAPLANOWANE OPERACJE. W bankowości mobilnej zlecenia stałe znajdziesz w ZAPLANOWANYCH OPERACJACH dostępnych z poziomu głównego menu.

Aby zawiesić zlecenie stałe w bakowości internetowej, wejdź do zakładki PŁATNOŚCI, następnie wybierz ZAPLANOWANE OPERACJE. Na dole strony znajdziesz opcję - ZAWIEŚ. W bankowości mobilnej ZAPLANOWANE OPERACJE dostępne są z poziomu głównego menu.

Na stronie głównej serwisu (PULPIT) wybierz opcję DOŁADUJ TELEFON lub przejdź do zakładki PŁATNOŚCI i z bocznego Menu wybierz opcję DOŁADOWANIE TELEFONU.

Tak, serwis transakcyjny dostępny pod adresem: https://online.pocztowy.pl jest dostosowany do wszystkich urządzeń, typu: komputer, tablet, telefon. Dodatkowo, za pośrednictwem telefonów z systemem operacyjnym Android i iOS, możesz korzystać z bankowości za pośrednictwem aplikacji mobilnej Pocztowy, którą możesz bezpłatnie pobrać z App Store lub Google Play i zainstalować na swoim telefonie. 

Przejdź do zakładki Płatności, z bocznego Menu wybierz przelew podatkowy (system umożliwi Ci wybór właściwego urzędu z listy rozwijanej), następnie wypełnij wszystkie pola przelewu i zatwierdź hasłem.

Nie musisz potwierdzać każdego przelewu osobno. Teraz możesz z poziomu Koszyka przelewów podpisać do 200 przelewów jednocześnie.

Płatności BLIKIEM

Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną Pocztowy i mieć dostęp do Internetu. Każda płatność przebiega w ten sam sposób, generujesz 6 cyfrowy kod, przepisujesz go lub kopiujesz w odpowiednie miejsce: stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu, a następnie akceptujesz w aplikacji mobilnej.

Dzięki płatnościom BLIK możesz:
- płacić we wszystkich sklepach internetowych,
- robić zakupy w sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatność BLIK np. stacjach benzynowych czy restauracjach,
- bezpłatnie wypłacać ze wszystkich bankomatów.

Tak, możesz samodzielnie zmieniać limity płatności BLIK. W tym celu po zalogowaniu do aplikacji przejdź do USTAWIEŃ BLIK i zarządzaj LIMITAMI DZIENNYMI TRANSAKCJI. Ustawienia domyślne to 1 000 PLN na transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i on-line. W przypadku transakcji gotówkowych i bezgotówkowych to jednocześnie maksymalny limit, który możesz zmniejszyć. Jeśli chodzi o transakcje internetowe to maksymalny limit możesz ustawić do kwoty 3 000 PLN. Zmiany limitów możesz dokonać tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Tak, możesz płacić BLIK do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji 3 razy na dobę. Wystarczy, że w ustawieniach BLIK włączysz 3 płatności BLIK do 50 zł.  Włączenie tej opcji umożliwi wykonanie 3 płatności do 50 zł bez konieczności podawania PIN.

Dla BLIKA masz domyślnie przypisany rachunek główny, ale jeśli posiadasz więcej niż 1 rachunek oszczędnościowo- rozliczeniowy, możesz go zmienić w USTAWIENIACH BLIK.

Twój telefon automatycznie wyloguje się z aplikacji, aby ktoś mógł ponownie zalogować do aplikacji Pocztowy musiałby znać PIN lub dysponować biometrią. Pamiętaj! Każde dodatkowe zabezpieczenie jest dobre, Zadbaj o poprawną blokadę telefonu w postaci PIN lub biometrii, dzięki temu unikniesz niebezpiecznych sytuacji. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, utracone urządzenie możesz zablokować lub usunąć w bankowości internetowej.

Autopay

Obecnie usługa Autopay jest dostępna w aplikacji mobilnej Pocztowy na telefonach z systemem Android.

Z Autopay automatycznie zapłacisz za przejazdy autostradami A1 na odcinku Rusocin - Nowa Wieś oraz A4 na odcinku Katowice - Kraków. Nie musisz stać w kolejce do bramki, by zapłacić za przejazd autostradą. Wystarczy, że masz zarejestrowany pojazd w aplikacji mobilnej Pocztowy i wskazane konto Banku Pocztowego jako metodę płatności.

Pobranie aplikacji, rejestracja i korzystanie z Autopay jest bezpłatne. Płacisz jedynie za przejazd autostradą A1 (płatny odcinek Rusocin - Nowa Wieś) lub A4 Katowice - Kraków. Opłata za przejazd jest zgodna z cennikiem korzystania z danego płatnego odcinka autostrady. Autopay nie pobiera prowizji ani dodatkowych opłat za korzystanie z płatności z Autopay.

Usługa Autopay obejmuje płatności za przejazd autostradą A1 na odcinku Nowa Wieś-Rusocin oraz autostradą A4 na odcinku Katowice-Kraków.

System działa na wszystkich bramkach oznaczonych symbolem „kamery” i słowem „tylko” oraz znakiem AmberGO na  Autostradzie A1 (odcinek Gdańsk-Toruń) oraz bramkach oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle lub szyldem “A4 Go" na Autostradzie A4 Katowice-Kraków.  Na A4 Katowice-Kraków, w przypadku omyłkowego wjazdu na nieoznakowaną bramkę, można również zapłacić za przejazd przy użyciu Autopay, zgłaszając taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.

System automatycznych płatności Autopay działa w obu kierunkach na odcinkach Rusin - Nowa Wieś (A1) i Katowice - Kraków (A4).

Z Autopay mogą korzystać pojazdy z kategorii: 1, 2, 2a, 3, 4, 5. System nie obejmuje motocykli.

Opłaty za przejazd są pobierane automatycznie (w trybie online i offline) po zjeżdzie z autostrady. Opłaty są pobierane ze wskazanego przez Ciebie konta bankowego. Informację o pobranej płatności otrzymasz mailem oraz jest dostępna w Historii przejazdów w aplikacji mobilnej banku.

Wystarczy, że w aplikacji mobilnej banku podasz dane do faktury. Faktury za opłacone przejazdy znajdziesz w aplikacji mobilnej Pocztowy (Autostrady -> Faktury).

Niestety może się zdarzyć sytuacja, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu. Wówczas należy postąpić następująco:

  • na A1 - pobrać tradycyjny bilet i opłacić przejazd przy wyjeździe za pomocą karty płatniczej lub gotówki (środki nie zostaną pobrane z aplikacji);
  • na A4 Katowice-Kraków - poinformować inkasenta, że jest się użytkownikiem systemu Autopay, a szlaban zostanie podniesiony na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych (opłata za przejazd zostanie pobrana za pośrednictwem aplikacji).

Sprawdź czy posiadasz wystarczające środki na rachunku przypisanym do pojazdu - uzupełnij środki i ponów płatność w aplikacji, w razie potrzeby skontaktuj się z Infolinią Autopay Mobility Sp. z o.o.: +48 58 7604 844 (od poniedziałku do piątku w godz.7:00-22:00 oraz w weekendy w godz. 8:00-16:00) lub skorzystaj z formularza kontaktowego.

Nie, wystarczy, że wcześniej zarejestrowałeś swój pojazd w aplikacji banku.
chat z konsultantem