Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą przestępstwa i chcesz zabezpieczyć swoje środki na koncie i kartę - oto instrukcja, jak samodzielnie zablokować bankowość internetową i kartę. Możesz także to zrobić dzwoniąc na Infolinię Banku pod numer: 52 3499 499.
Jeśli posiadasz NIK i hasło do bankowości telefonicznej zadzwoń na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 523 499 499, jeśli jesteś Klientem Banku, zawsze wybierz „1 ”:
1. Samodzielnie odblokuj hasło w systemie automatycznym IVR. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Klienta i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli dane będą poprawne, zostaniesz skierowany do Menu dla Klienta Zidentyfikowanego. Wybierz opcję „1” Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej – dzięki której odblokujesz, zablokujesz lub nadasz hasło do bankowości internetowej lub
2. Poproś o pomoc Konsultanta. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK) i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli chcesz połączyć się z Konsultantem, wybierz ”0”.
Jeśli nie posiadasz NIK lub hasła do bankowości telefonicznej:
1. Możesz udać się do Placówki Banku lub Placówki Poczty Polskiej z dowodem osobistym, Pracownik odblokuje Twoją bankowość internetową. Poproś przy okazji o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmień je na własne w ciągu godziny – może przydać się w przyszłości.
2. Możesz zadzwonić na Infolinię i połączyć się z Konsultantemprzez wybór cyfry "1" a następnie „2 ” z Menu Głównego. Konsultant przekaże Ci NIK, wyśle też hasło do bankowości telefonicznej, a następnie przekieruje Cię do IVR, w którym należy wykonać dwa działania:
Tak, serwis transakcyjny dostępny pod adresem: https://online.pocztowy.pl jest dostosowany do wszystkich urządzeń, typu: komputer, tablet, telefon. Dodatkowo, za pośrednictwem telefonów z systemem operacyjnym Android i iOS, możesz korzystać z bankowości za pośrednictwem aplikacji mobilnej Pocztowy, którą możesz bezpłatnie pobrać z App Store lub Google Play i zainstalować na swoim telefonie.
Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną Pocztowy i mieć dostęp do Internetu. Każda płatność przebiega w ten sam sposób, generujesz 6 cyfrowy kod, przepisujesz go lub kopiujesz w odpowiednie miejsce: stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu, a następnie akceptujesz w aplikacji mobilnej.
Dzięki płatnościom BLIK możesz:
- płacić we wszystkich sklepach internetowych,
- robić zakupy w sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatność BLIK np. stacjach benzynowych czy restauracjach,
- bezpłatnie wypłacać ze wszystkich bankomatów.
Tak, możesz samodzielnie zmieniać limity płatności BLIK. W tym celu po zalogowaniu do aplikacji przejdź do USTAWIEŃ BLIK i zarządzaj LIMITAMI DZIENNYMI TRANSAKCJI. Ustawienia domyślne to 1 000 PLN na transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i on-line. W przypadku transakcji gotówkowych i bezgotówkowych to jednocześnie maksymalny limit, który możesz zmniejszyć. Jeśli chodzi o transakcje internetowe to maksymalny limit możesz ustawić do kwoty 3 000 PLN. Zmiany limitów możesz dokonać tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Tak, możesz płacić BLIK do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji 3 razy na dobę. Wystarczy, że w ustawieniach BLIK włączysz 3 płatności BLIK do 50 zł. Włączenie tej opcji umożliwi wykonanie 3 płatności do 50 zł bez konieczności podawania PIN.
Dla BLIKA masz domyślnie przypisany rachunek główny, ale jeśli posiadasz więcej niż 1 rachunek oszczędnościowo- rozliczeniowy, możesz go zmienić w USTAWIENIACH BLIK.
Z Autopay automatycznie zapłacisz za przejazdy autostradami A1 na odcinku Rusocin - Nowa Wieś oraz A4 na odcinku Katowice - Kraków. Nie musisz stać w kolejce do bramki, by zapłacić za przejazd autostradą. Wystarczy, że masz zarejestrowany pojazd w aplikacji mobilnej Pocztowy i wskazane konto Banku Pocztowego jako metodę płatności.
Pobranie aplikacji, rejestracja i korzystanie z Autopay jest bezpłatne. Płacisz jedynie za przejazd autostradą A1 (płatny odcinek Rusocin - Nowa Wieś) lub A4 Katowice - Kraków. Opłata za przejazd jest zgodna z cennikiem korzystania z danego płatnego odcinka autostrady. Autopay nie pobiera prowizji ani dodatkowych opłat za korzystanie z płatności z Autopay.
Usługa Autopay obejmuje płatności za przejazd autostradą A1 na odcinku Nowa Wieś-Rusocin oraz autostradą A4 na odcinku Katowice-Kraków.
System działa na wszystkich bramkach oznaczonych symbolem „kamery” i
słowem „tylko” oraz znakiem AmberGO na Autostradzie A1 (odcinek
Gdańsk-Toruń) oraz bramkach oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym
tle lub szyldem “A4 Go" na Autostradzie A4 Katowice-Kraków. Na A4
Katowice-Kraków, w przypadku omyłkowego wjazdu na nieoznakowaną bramkę,
można również zapłacić za przejazd przy użyciu Autopay, zgłaszając taki
zamiar inkasentowi, który uruchomi system.
System automatycznych płatności Autopay działa w obu kierunkach na odcinkach Rusin - Nowa Wieś (A1) i Katowice - Kraków (A4).