Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.
Jeśli nie masz 18 lat, możesz założyć Konto w Porządku Start ze swoim Przedstawicielem ustawowym, przy czym konto będzie indywidualne osoby małoletniej. Jeśli jesteś pełnoletni, konto możesz założyć razem z drugą pełnoletnią osobą lub możesz być jedynym właścicielem konta. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju.
W trosce o środowisko, dajemy Ci możliwość otrzymywania wyciągu elektronicznego. Wysyłany jest on na Twój adres e-mail. Wyciąg może też być udostępniany papierowo w placówce. Tradycyjne, papierowe wyciągi wysyłane pocztą można otrzymywać za dodatkowa opłatą wskazaną w Taryfie.
Jeśli zapomnisz, jaki masz numer konta, możesz zadzwonić na Infolinię (52 3499 499), zgłosić się do najbliższej placówki Banku, Poczty Polskiej lub sprawdzić numer bezpośrednio w serwisie Pocztowy24.
W prosty sposób możesz zaktualizować dane dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499). Zmiany dokonasz również w każdej placówce Banku i Poczty.
Wszelkie nieprawidłowości zgłaszaj pracownikom naszych placówek i operatorom Infolinii (52 3499 499). Pisemne zgłoszenie wyślij do Banku w formie listu na adres ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz lub w formie wiadomości e-mail na adres informacja@pocztowy.pl. Bank ma prawo poprosić Cię o przedstawienie pisemnego potwierdzenia reklamacji złożonej telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Konto Oszczędnościowe to dobra forma oszczędzania pieniędzy zgromadzonych na koncie. Jest to rodzaj konta o podwyższonym oprocentowaniu, które łączy zalety lokaty i konta. Możesz wpłacać i wypłacać pieniądze kiedy chcesz bez utraty odsetek. Zarabiasz więc bez konieczności "zamrażania" środków na jakiś dłuższy czas. Poza tym, za prowadzenie Konta Oszczędnościowego nic nie płacisz. Zakładając konto oszczędnościowe w bankowości elektronicznej można dodatkowo skorzystać z Mechanizmu regularnego oszczędzania, dzięki któremu możliwe jest odkładanie małych kwot z zaokrągleń przy płatnościach.
Dokonując wyboru między rodzajem kont zastanów się, do czego będzie Ci ono potrzebne. Jeśli chcesz oszczędzać, wybierz Konto Oszczędnościowe. W Banku Pocztowym nic nie płacisz za jego prowadzenie. Oprocentowanie Konta osobistego to 0%, a Twoje pieniądze na Koncie Oszczędnościowym procentują. Jeśli potrzebujesz konta do rozliczeń, przelewów, myślisz o kredycie w koncie lub chcesz mieć kartę płatniczą do konta, to odpowiednie dla Ciebie będzie konto osobiste. A może warto założyć dwa konta i korzystać ze wszystkich możliwości?
Aby założyć u nas Konto Oszczędnościowe, wystarczy Ci dowód osobisty. Jeżeli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeżeli natomiast na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.
Zgromadzone przez Ciebie pieniądze zostaną powiększone o należne Ci odsetki, pod koniec każdego miesiąca.
Mając Konta Oszczędnościowe w Banku Pocztowym, unikniesz zbędnych formalności – Bank w Twoim imieniu opłaci obowiązkowy 19% podatek od zysków z oszczędności.
Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z kolejnych produktów Banku, mając już konto z dostępem do Pocztowy24, bezpośrednio po podpisaniu umowy na nowe produkty, zobaczysz je w swojej bankowości.
Aby otrzymać przelew z zagranicy, powinieneś podać nadawcy pełny numer Twojego rachunku, składający się z 26 cyfr, poprzedzony literami PL. Nadawca przelewu może również poprosić Cię o kod SWIFT Banku Pocztowego: POCZPLP4.
Jeżeli postanowiłeś zamknąć swoje konto, wyślij pisemne oświadczenie na adres Centrali Banku w Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz) podając w nim numer konta albo umowy oraz swoje dane z dowodu osobistego. Pamiętaj o złożeniu na oświadczeniu swojego podpisu, zgodnego z podpisem wcześniej złożonym w Banku. Możesz też wskazać przyczynę swojej decyzji. Konto zostanie zamknięte po 30 dniach od momentu otrzymania pisma przez Bank.
Pamiętaj, aby w składanej dyspozycji wskazać numer konta lub adres na który przekażemy pozostałe środki po zamknięciu Twojego rachunku.
Jeżeli w momencie zlecania płatności, na koncie nie było wystarczającej ilości pieniędzy, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać przelew.
Jeżeli chcesz otworzyć rachunek bieżący lub pomocniczy w Banku Pocztowym należy obok wniosku o otwarcie rachunku dołączyć dokumenty rejestrowe firmy. W zależności od formy organizacyjno-prawnej zostaniesz poproszony o przedstawienie wymaganych dokumentów. Wykaz znajdziesz tutaj: otwórz
Za prowadzenie Pocztowego Konta Firmowego nie ponosisz żadnych opłat, jeśli miesięcznie na Konto wpłynie co najmniej 2 000 złotych oraz będziesz miał aktywowaną kartę Mastercard Biznes.
Aby otworzyć rachunek firmowy w naszym Banku, musisz prowadzić działalność gospodarczą, być wspólnikiem spółki cywilnej, prowadzić gospodarstwo rolne lub wykonywać wolny zawód. Konto Firmowe w Banku Pocztowym umożliwi Ci wygodne zarządzanie finansami Twojej firmy.
Do założenia Konta Firmowego będzie Ci potrzebny dowód osobisty oraz
NIP, REGON firmy, wpis do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli
działalność zarejestrowana jest w ewidencji działalności gospodarczej
oraz wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej - jeżeli działalność została zarejestrowana lub dane
zostały przeniesione do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Jeżeli jesteś wspólnikiem spółki cywilnej – będziesz
potrzebował umowy spółki.
Nie wymagamy regularnych wpłat na Twój rachunek – wpłacasz środki w dogodnym dla Ciebie momencie. Jeżeli skorzystałeś z kredytu w rachunku – częstotliwość wpłat będzie określała odrębna umowa. Jednak jeśli regularnie będziesz wpłacać na Konto Firmowe przynajmniej 2 000 zł miesięcznie, mając aktywowaną kartę Mastercard Biznes, prowadzenie rachunku firmowego wyniesie 0 zł.
Jeżeli w momencie zlecania płatności, na rachunku nie było wystarczającej ilości środków, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać operację.
Masz kilka możliwości sprawdzenia stanu swojego konta. Możesz to zrobić za pośrednictwem w bankowości internetowej, dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499), w dowolnej placówce Banku i Poczty. Jeżeli posiadasz kartę do rachunku – stan konta sprawdzisz również w bankomatach.