Weryfikacja pracownika Banku

Weryfikacja pracownika Banku

Dzwoni do Ciebie Bank? Teraz w aplikacji Pocztowy możesz łatwo sprawdzić czy faktycznie rozmawiasz z naszym pracownikiem.

Przeczytaj, jak to działa

Jak sprawdzić, czy rozmawiasz z pracownikiem Banku?

W aplikacji mobilnej Pocztowy łatwo zweryfikujesz tożsamość konsultanta Infolinii naszego Banku, który właśnie do Ciebie zadzwoni. Zrobisz to bez konieczności przerywania połączenia telefonicznego z Bankiem. Wystarczy, że podczas rozmowy zgłosisz wątpliwość dotyczącą tożsamości rozmówcy lub prośbę o możliwość jej weryfikacji. Wówczas nasz pracownik da Ci możliwość szybkiej i wygodnej weryfikacji swoich danych w bankowości mobilnej Banku Pocztowego.

Jak działa weryfikacja tożsamości pracownika Banku Pocztowego:

Powiadomienie push od Banku Pocztowego

Jeśli masz wątpliwość czy odebrałeś telefon od pracownia Infolinii naszego Banku:

  1. Poproś rozmówcę o możliwość weryfikacji jego tożsamości.
  2. Wówczas nasz pracownik wyśle powiadomienie push do Twojej aplikacji mobilnej i zobaczysz je na ekranie swojego telefonu.
  3. Powiadomienie będzie miało tytuł "Weryfikacja pracownika Banku", a jego treść będzie się zaczynać od nazwy "Pocztowy:" - pamiętaj, zawsze weryfikuj treść wiadomości, zanim ją otworzysz lub zatwierdzisz.
  4. Gdy wiadomość pojawi się na ekranie telefonu, kliknij w nią, by w bankowości mobilnej sprawdzić z kim rozmawiasz.


Weryfikacja rozmówcy w bankowości

Wiadomość push (po kliknięciu w nią) przeniesie Cię do bankowości mobilnej Pocztowy. Tam zobaczysz dedykowany ekran, na którym prezentowane będą dane osoby dzwoniącej oraz data i godzina przesłania wiadomości push. Na ekranie przeczytasz:

  • imię i nazwisko naszego konsultanta,
  • Miejsce pracy (Bank Pocztowy),
  • Datę i godzinę weryfikacji tożsamości osoby dzwoniącej.

Po zapoznaniu się z danymi pracownika Banku, wciśnij widoczny na ekranie aplikacji przycisk Zatwierdź.


Tożsamość potwierdzona

Na ostatnim kroku procesu weryfikacji pojawi się ekran potwierdzający, że tożsamość pracownika Banku została pomyślnie zweryfikowana.

To już koniec procesu weryfikacji. Wybierz zamieszczony pod komunikatem przycisk "Zamknij" i spokojnie kontynuuj rozmowę z konsultantem Infolinii naszego Banku.

Bądź ostrożny - uważaj na oszustów

Jedną z metod stosowanych przez oszustów, jest tzw. spoofing, czyli podszywanie się m.in. pod pracowników banków. Dlatego jeśli masz wątpliwość czy dzwoni do Ciebie nasz pracownik, warto zweryfikować jego tożsamość, korzystając z usługi Weryfikacji pracownika Banku w aplikacji mobilnej Pocztowy.

Pamiętaj, pracownicy naszego Banku nigdy nie poproszą Cię o:

  • podanie danych do logowania do bankowości internetowej, telefonicznej, ani PIN-u do aplikacji mobilnej,
  • podanie pełnych numerów kart płatniczych, kodu PIN do karty, kodów CVC/CVC2 do autoryzacji transakcji,
  • instalacji oprogramowania lub aplikacji,
  • kodu autoryzacji SMS,

Zwróć też szczególną uwagę na treść SMS-ów otrzymanych z Banku, zawsze przeczytaj uważnie ich treść, zanim potwierdzisz jakąkolwiek operację. 

Obejrzy nasz webinar i dowiedz się więcej o spoofingu



Jeżeli podobał Ci się ten webinar i chcesz dowiedzieć się więcej o cyberbezpieczeństwie kliknij tutaj i odwiedź stronę programu Cyberdojrzali.

Nie korzystasz jeszcze z bankowości mobilnej Banku Pocztowego? Przeczytaj, co potrafi nasza aplikacja bankowa!

Więcej o bankowości mobilnej

chat z konsultantem