Infolinia – jak z niej korzystać, żeby nie zwariować?

Infolinia banku

Jakie jest Wasze pierwsze skojarzenie ze słowem infolinia? Dla jednych będzie to długi czas oczekiwania. Dla drugich z kolei tonowe wykonanie „Dla Elizy”, którego najwytrwalsi potrafią słuchać nawet godzinę. A gdybym Wam powiedział, że dobre przygotowanie się do rozmowy może znacząco skrócić czas oczekiwania? Sprawdźmy co warto zrobić, zanim skontaktujemy się z infolinią.

Nowoczesne formy obsługi klienta przez telefon zmieniły się mocno na przestrzeni ostatnich kilku lat. Kiedyś dzwoniąc na infolinię łączyliśmy się z konsultantem. Następnie potwierdzaliśmy tożsamość i w zależności od stopnia zaawansowania problemu byliśmy obsługiwaniu lub odsyłani dalej.

Dzisiaj wstępną selekcją klientów i ich problemów zajmuje się system IVR. Co to takiego? Interactive voice response czyli system zapowiedzi głosowych, wspomaga interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Prowadzi ją ścieżką, która umożliwia samodzielne rozwiązanie części problemów.

Wybierając odpowiednie cyfry na klawiaturze telefonu, doprecyzowujemy swoje pytania, wpisujemy loginy i wydajemy dyspozycje. System daje nam również możliwość połączenia z konsultantem.

Infolinia – co na niej załatwisz bez połączenia z konsultantem

Dzwoniąc na numer Infolinii Banku Pocztowego możesz za pomocą systemu IVR wykonać wiele czynności związanych z operacjami na Twoim koncie bankowym.

Do niektórych z nich, szczególnie tych związanych bezpośrednio z wydawaniem dyspozycji dotyczących Twoich środków, musisz zweryfikować swoją tożsamość. Dokonujemy tego za pomocą 8 cyfrowego numeru NIK oraz hasła do bankowości telefonicznej. Numer Identyfikacyjny Klienta znajdziesz na umowie o prowadzenie konta w Banku Pocztowym.

Po uwiarygodnieniu możemy m.in.

• Modyfikować hasła do bankowości internetowej i telefonicznej

• Odblokować bankowość internetową

• Wydawać dyspozycje przelewów na konkretne rachunki

• Sprawdzić saldo swojego konta

Wszystkie te czynności możesz wykonać samodzielnie (po wybraniu „1”) lub przy pomocy konsultanta (po wybraniu „0”).


Co zdziałasz bez numeru NIK i hasła

Do części opcji mamy dostęp również bez podawania loginu i hasła. Są to przede wszystkim zapytania dotyczące zarówno produktów już posiadanych jak i nowych. Bez uwierzytelnienia możesz też złożyć reklamację oraz zastrzec swoją kartę lub dowód osobisty w przypadku ich utraty.

Czego nie załatwisz na infolinii

Czasami spotykamy się z opinią, że infolinie są bezużyteczne, bo w sprawach najważniejszych i tak musimy pofatygować się do placówki banku. Warto sobie uświadomić, że nie jest to żadna złośliwość czy niechęć do upraszczania procedur. Przede wszystkim zależy nam na bezpieczeństwie zarówno Państwa środków jak i danych osobowych. Bankowość to również procedury. M.in. konieczność podpisania dyspozycji lub stawienia się w Oddziale w celu załatwienia spraw bardziej skomplikowanych.

Zwykle są to działania związane ze zmianą danych osobowych lub dokumentów takich jak dowód osobisty. Tego typu rzeczy nie da się załatwić na odległość. Pewne nadzieje daje szybki rozwój biometryki pozwalającej identyfikować osoby za pomocą video rozmowy lub zdjęcia.

Ostatnią sprawą są dyspozycje związane z udzieleniem dostępu do naszego konta osobom trzecim. Tutaj, dla stuprocentowej pewności co do decyzji, klient zostanie poproszony o potwierdzenie za pomocą wzoru podpisu, który złożył w Banku Pocztowym przy okazji zakładania konta.

No i to czekanie…

Nikt z nas nie lubi czekać, szczególnie jeśli ma do załatwienia ważną sprawę. Konsultanci Infolinii Banku Pocztowego pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-22:00, a w soboty 8:00-18:00. Masz cały dzień, żeby skorzystać z naszej pomocy. Jeśli w danej chwili nie możesz się połączyć, spróbuj za chwilę. Być może trafiłeś właśnie na „godziny szczytu”.

Możesz też nam pomóc, identyfikując się przez system IVR. Dzięki temu konsultant na Infolinii będzie miał dostęp do danych szybciej i szybciej udzieli odpowiedzi.

Wiele sposobów na kontakt z Bankiem

Przed samym zadzwonieniem, warto też zastanowić się jaki konkretnie problem chcemy poruszyć na Infolinii. Jeśli mamy pytania ogólne, bądź chcemy zapoznać się z ofertą, może lepiej skorzystać z kontaktu mailowego lub poprzez udostępniony na stronie Banku Pocztowego czat?

Dobrze też być za pan brat z naszą aplikacją mobilną lub bankowością internetową, dzięki którym załatwicie swoje sprawy szybko i bez kolejek.

Do usłyszenia na Infolinii!

0 0 głosów
Ocena Artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Proszę o komentarz.x