Dobrze skonstruowana strona internetowa jest niezbędnym elementem komunikacji banku – to w zasadzie komunał od którego nie warto zaczynać artykułu. Ale skoro już to uczyniliśmy, zastanówmy się co przemawia za takim stwierdzeniem. Zapraszamy Was na krótką wycieczkę przez nowy serwis Banku Pocztowego.
Liczby mówią same za siebie, ale zanim do nich przejdziemy, cofnijmy się około 10 lat wstecz. Już wtedy, jak wynika z badań przeprowadzonych przez studentów na potrzeby tworzonej pracy magisterskiej, dobra strona internetowa była ważnym czynnikiem przy wyborze banku aż dla 43% respondentów. Warto pamiętać, że dla rozwoju nowoczesnych technologii dekada to cała wieczność.
Jak wynika z tegorocznych badań Związku Banków Polskich, w Polsce każdego miesiąca z serwisów bankowości elektronicznej korzysta prawie 22 miliony użytkowników. Oznacza to wzrost w porównaniu z rokiem 2021 aż o 9,4%.
Niewiele niższa jest liczba Klientów korzystających z serwisów bankowych za pomocą telefonów. Szacuje się ją na około 21 milionów osób. To aż o 3 miliony więcej, niż w roku ubiegłym.
My również w trakcie cyfrowej zmiany Banku Pocztowego postanowiliśmy ulepszyć naszą stronę. Postawiliśmy sobie 3 podstawowe cele: dostępność, mobilność oraz czytelność.
Pocztowy to Bank dla wszystkich!
W dzisiejszym świecie, internet jest podstawowym źródłem zarówno wiedzy jak i narzędziem komunikacji. Kluczową cechą dobrej strony internetowej jest jej dostępność szczególnie dla osób starszych. Nowy serwis Banku Pocztowego jest zbudowany zgodnie z zasadami Web Content Accessibility Guidelines czyli WCAG.
W dużym skrócie są to ułatwienia dla osób z ograniczonymi zdolnościami poznawczymi oraz dla osób niedowidzących. Po kliknięciu w ikonę „wysoki kontrast” (koło przedzielone pionowo na dwie połowy: czarną i szarą), znajdującą się w górnym prawym rogu, nasz serwis zwiększa kontrast tak, żeby łatwiej było wychwycić kluczowe informacje. Możliwe jest również zwiększenie fontów. Pomaga to osobom niedowidzącym w zapoznaniu się z treściami zawartymi na stronie (ikona „Aa” w prawym, górnym rogu ekranu).
Dodatkowo, osoby niedosłyszące, mogą w każdej chwili skorzystać z pomocy dedykowanej infolinii obsługującej Klientów w języku migowym.
Ułatwienia przygotowane według zasad WCAG pomagają również Seniorom. Szczególnie mocno staramy się bać o komfort Seniorów w użytkowaniu strony internetowej. Cyklicznie publikujemy też materiały, które pomagają w bezpiecznym korzystaniu z usług bankowych i bankowości elektronicznej.
Mobilnie znaczy wygodnie!
Napisaliśmy już o tym, że 21 milionów osób w Polsce korzysta z serwisów bankowych na urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, aż 12 milionów to użytkownicy „mobile only”, korzystający z serwisów tylko i wyłącznie za pomocą telefonów i tabletów.
Patrząc na te wyniki nie ma się co dziwić, że banki z coraz większym zaangażowaniem dbają o to, żeby ich serwisy internetowe działały dobrze na urządzeniach mobilnych.
Nowy serwis Banku Pocztowego, został zaprojektowany tak, żeby doświadczenie użytkownika było tak samo pozytywne, niezależnie od urządzenia z którego korzysta. Stąd też zastosowanie dużych, wygodnych przycisków oraz blokowej konstrukcji samego serwisu. Jeśli przyjrzymy mu się dokładniej, z pewnością pojawią się nam skojarzenia z mediami społecznościowymi. Szukając inspiracji do stworzenia nowego serwisu Banku Pocztowego, nie zamykaliśmy się tylko na bankowym podwórku. Dokładnie przestudiowaliśmy zmiany w najpopularniejszych serwisach internetowych, tak, żeby nowy pocztowy.pl był nie tylko przyjazny, ale od pierwszego wejrzenia budził skojarzenia ze stronami, z którymi stykamy się na co dzień.
Przejrzystość jest najważniejsza!
Projektując nowy serwis Banku Pocztowego uznaliśmy, że najważniejszą rzeczą jest łatwy dostęp do wszelkiego rodzaju informacji oraz zasada od ogółu do szczegółu. To dlatego całą stronę nasyciliśmy szybkimi łączami, treściami pomocowymi oraz odniesieniami do artykułów na naszym blogu. Chcemy, żeby nasi Klienci byli użytkownikami świadomymi. Zależy nam, żeby przed podjęciem decyzji czy to o wzięciu kredytu, założeniu konta czy lokaty zapoznali się z kompletem informacji na ten temat.
Podobnymi założeniami kierowaliśmy się projektując kalkulatory kredytowe. Warto poznać orientacyjną wysokość raty zanim złoży się wniosek. Również strony kredytowe prowadzą naszych Klientów przez całą procedurę kredytową, jednocześnie wyjaśniając cechy produktu. Kiedy użytkownicy serwisu uznają, że są już wystarczająco dobrze poinformowani o cechach i warunkach kredytu, w każdej chwili mogą kliknąć w przycisk „weź kredyt” i wypełnić wniosek.
Mamy nadzieję, że ta krótka wycieczka się Wam spodobała. Jeśli chcecie zapoznać się z jeszcze lepiej z naszym nowym serwisem zapraszamy na dedykowaną stronę.