Szanowny Kliencie,
pamiętaj, by zawsze kierować się zasadami bezpieczeństwa.
Twoja czujność i ostrożność mogą skutecznie uchronić Cię przed utratą zgromadzonych środków na rachunku.
Nieustanne dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów, dlatego przypominamy:
Chcesz coś kupić przez Internet za pośrednictwem platform sprzedażowych?
- Podchodź ostrożnie do towarów oferowanych w atrakcyjnych cenach
- Przed zakupem sprawdź opinie na temat sklepu internetowego i sprzedawcy
- Gdy kupujesz towar na portalu z ogłoszeniami, zwróć uwagę, czy sprzedawca ma wiarygodną historię sprzedaży
Jeśli to Ty coś sprzedajesz, również możesz zostać oszukany
- Nie klikaj w linki, które mają pomóc kupującemu szybciej przekazać Ci środki
- Nie wprowadzaj danych swojej karty ani haseł do bankowości internetowej po otwarciu linku otrzymanego od kupującego
- Pamiętaj, aby nigdy nie wysyłać towaru przed otrzymaniem całej kwoty za sprzedany towar.
- Nie prowadź korespondencji z kupującym poza portalem sprzedażowym
Dzwoni do Ciebie osoba z informacją, że ktoś na Twoje dane otrzymał kredyt lub Twoje środki na koncie są zagrożone?
- Zweryfikuj nr telefonu i dane osoby, która do Ciebie dzwoni
- Możesz zweryfikować pracownika banku w aplikacji mobilnej Banku Pocztowego
- Nie podawaj danych wrażliwych, loginów i haseł do bankowości
- Nie instaluj aplikacji, o które prosi Cię doradca przez telefon
- Rozłącz połączenie i skontaktuj się z nami samodzielnie
Znajomy lub ktoś z rodziny napisał Ci wiadomość z prośbą o pieniądze?
- Zweryfikuj dzwoniąc do osoby, czy faktycznie potrzebuje pieniędzy. Możliwe, że doszło do włamania na konto w mediach społecznościowych i to oszust pisze do Ciebie wiadomości!
Znalazłeś super ofertę inwestycyjną i planujesz ulokować środki?
- Jeżeli oferty wydają się zbyt dobre, by była prawdziwa to najpewniej jest to oszustwo!
- Oszuści często używają znanych marek lub wizerunków celebrytów, by uwiarygodnić swoje oferty. Sprawdź źródło reklamy i nie ufaj niezweryfikowanym treściom
- Nigdy nie podawaj swoich danych osobowych ani numerów kart nieznanym osobom lub firmom
- Nigdy nie instaluj na polecenie „doradcy” aplikacji, które umożliwią zdalny dostęp do Twojego komputera i telefonu
Jak chronić swoje środki?
- Nie podawaj danych logowania ani kodów autoryzacyjnych SMS osobom trzecim
- Uważnie i ze zrozumieniem czytaj wiadomości przychodzące z banku
- Nie instaluj nieznanych aplikacji na urządzeniach
- Zachowaj czujność wobec linków przekazywanych przez osoby trzecie i ofert „zysków bez ryzyka”
- Weryfikuj tożsamość osób proszących o przelew lub kod BLIK, nawet jeśli wydają się znajomymi
- Sprawdzaj wiarygodność firm inwestycyjnych w rejestrach Komisji Nadzoru Finansowego.
- Nie otwieraj podejrzanych wiadomości e-mail ani SMS-ów.
Nie działaj w pośpiechu!
Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy!