BLIK – jak pokochaliśmy szybkie płatności?

Co jest najlepsze w zakupach przez internet? Szybkość i wygoda. Miliony Polaków nie mogą się przecież mylić. A co jak co, ale zakupy online kochamy, niezależnie od wieku, stanu majątkowego czy płci. E-commerce jest też branżą, która zasilona przez pandemię, jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się. Z e-commerce nierozerwalnie łączą się bezpieczne i szybkie płatności. Tutaj również mamy swojego ulubieńca – jest nim BLIK.

Praktycznie każdy, kto ceni wygodę zna BLIK-a. Według raportów operatora tego systemu płatności, aktywnie BLIK-ujących Polaków jest już 8,6 miliona. Dane pochodzą z III kwartału roku 2021, więc zakładamy, że w chwili kiedy o tym piszemy ta liczba jest zdecydowanie większa. Wzrost rok do roku nastąpił aż o 43%. Jako, że ta forma płatności kojarzy się nam przede wszystkim z bankowymi aplikacjami mobilnymi, z których korzysta około 16 mln Polaków, ta liczba jest tym bardziej imponująca. W Banku Pocztowym w 2021 roku liczba użytkowników BLIK-a wzrosła aż 4-krotnie, dobiegając do 60 000 na koniec roku. 

Wielu z nas wydaje się, że BLIK był z nami od zawsze, my sami mielibyśmy trudności z przypomnieniem sobie, kiedy pierwszy raz z niej skorzystaliśmy. Spójrzmy więc, kiedy to się zaczęło. Format bezpiecznych, mobilnych płatności, obsługiwanych przez polskiego operatora firmę Polski Standard Płatności, zadebiutował na rynku w roku 2015. Było to więc stosunkowo niedawno. Czas był idealny, ponieważ w tamtym okresie, notowano również dynamiczne wzrosty a tym samym upowszechnienie się zakupów online.

Skąd wziął się fenomen BLIKA?

Przekornie można by powiedzieć, że z łatwej do zapamiętania, dźwięcznej i wpadającej w ucho nazwy. Może być w tym ziarno prawdy, bo przecież nazwa ta staje się powoli synonimem płatności mobilnych jak adidasy butów sportowych czy cola napojów gazowanych.

Przede wszystkim BLIK daje nam możliwość szybkiego i bezpiecznego przekazywania środków, przy małym stopniu skomplikowania samej operacji. W najprostszej wersji generujemy po prostu kod, wpisujemy go np. w sklepie internetowym i już, zapłacone.

BLIK to jednak coś więcej, warto pamiętać, że możliwość skorzystania z tych płatności ma aż 95% użytkowników aplikacji bankowych w Polsce. W połączeniu z usługami typu przelewy na telefon komórkowy daje to niezwykła wolność w międzybankowym korzystaniu ze środków.

Tak jak już wspomnieliśmy powstanie i rozwój BLIK-a zbiegł się w czasie z mocnym rozwojem branży e-commerce. Pasował idealnie do możliwości jakie dają sklepy internetowe. Przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa transakcji poprzez brak konieczności wpisywania danych swojej karty lub dokonywania przelewu na podane dane.  Po drugie ważny jest też czas, zakupy w Internecie mają być szybkie, dzięki płatnościom BLIK właśnie takie są.

Nowość – u nas płacisz BLIKIEM bez logowania

W Banku Pocztowym cały czas walczymy o to, żeby nasza aplikacja spełniała potrzeby Klientów. BLIK jest w niej obecny od dawna. Po zalogowaniu zobaczymy charakterystyczną ikonę na pulpicie. W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy nowość, możliwość płatności BLIK bez konieczności logowania się na do samej aplikacji. Żeby ją włączyć wchodzimy do aplikacji mobilnej Pocztowy, logujemy się i wchodzimy w ustawienia. W ustawieniach wybieramy zakładkę ustawienia BLIKA a następnie włączamy opcję „Zezwalaj na zakupy z kodem BLIK bez logowania”. System poprosi nas o zatwierdzenie zmian  poprzez wprowadzenie  PIN-u do aplikacji bądź odcisku palca w zależności od wybranej przez nas metody logowania.

W najbliższym czasie zamierzamy też wprowadzić to o co wiele osób pyta nas w komentarzach pod aplikacją. Będą to szybkie przelewy na telefon, również przy wykorzystaniu technologii BLIK. Śledźcie nasze aktualizacje!

Mamy nadzieję, że opowiedzieliśmy Wam trochę o jednej z najpopularniejszych i najbardziej znanych metod płatności w Polsce. Mamy nadzieję, że jeśli należycie do grupy niezdecydowanych przekonaliśmy Was do korzystania z tej formy płatności. Miłego BLIK-owania!

0 0 głosów
Ocena Artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Proszę o komentarz.x