Zablokowałem sobie bankowość! Co robić?

pocztowy24

Taki komunikat każdy z nas zobaczy przynajmniej raz w swoim życiu. Chodzi oczywiście o zdanie: „Dostęp do bankowości jest zablokowany. Jeśli chcesz szybko odzyskać dostęp przygotuj wszystkie dane i skontaktuj się z nami”. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jak to w przypadku „złośliwości rzeczy martwych” zdarza się to najczęściej w momencie kiedy np.. musimy zrobić ważny przelew, czy inną równie istotną rzecz. Sprawdźmy więc co robić kiedy podobny komunikat pojawi się w bankowości internetowej Pocztowy24.

Pamięć ludzka bywa zawodna, łącząc to ze wspomnianą już nieuprzejmością rzeczy martwych trzeba założyć, że prędzej czy później zdarzy się nam zablokowanie bankowości. Czy będzie to efekt ataku hackerskiego? A może wielkiej awarii? Nic bardziej mylnego. Ponad 2/3 tego typu wypadków jest efektem roztargnienia, a konkretnie 3-krotnego wpisania złych danych do logowania do bankowości. Ciekawostka, częściej zdarza się to w przypadku korzystania z bankowości na komputerach domowych. Powód jest dość błahy a mianowicie wciśnięty klawisz CAPS LOCK. Powoduje to zamianę małych liter na duże, a cyfr na znaki. Stąd niedaleko już do blokady konta.

Częstotliwość występowania takiej pomyłki ma podłoże psychologiczne, wpisując hasło szybko, mając na ekranie „kropeczki” zamiast znaków, zakładamy automatycznie, że nie trafiliśmy w poprawną literę bądź cyfrę i dlatego otrzymujemy komunikat o błędnym haśle.

Odblokowanie bankowości Pocztowy24? To proste!

Czy jako Bank Pocztowy jesteśmy przygotowani na takie sytuacje? Ależ oczywiście! Swoje konto możesz odblokować w każdej chwili, za pomocą systemu IVR. Pisaliśmy już o tym wcześniej ale w ramach przypomnienia: IVR to interaktywny system obsługi klienta poprzez Infolinię. 

Przed wykonaniem połączenia telefonicznego na Infolinię przygotuj sobie wszystkie potrzebne dane, które posłużą do zidentyfikowania Ciebie jako klienta Banku Pocztowego. Są to: NIK czyli Numer Identyfikacyjny Klienta (8-cyfrowy) oraz hasło do bankowości telefonicznej.

Ważna uwaga: hasło do bankowości telefonicznej podobnie jak to do bankowości elektronicznej Pocztowy24 otrzymujemy sms-em w momencie zakładania konta. Oba hasła mają terminy ważności, żeby zalogować się nimi do usługi i je zmienić. O ile w przypadku bankowości elektronicznej jest to aż 15 godzin, o tyle hasło telefoniczne jest ważne zaledwie godzinę od jego otrzymania. Tak krótki termin ważności podyktowany jest względami bezpieczeństwa. Jeśli więc nie logowaliśmy się wcześniej poprzez Infolinię, trzeba będzie najpierw uzyskać nowe hasło do bankowości telefonicznej. A jak to zrobić? O tym napiszemy na końcu tego artykułu.

Załóżmy jednak, że mamy zarówno NIK jak i hasło bankowości telefonicznej. Proces odblokowywania jest wtedy bardzo prosty.

Przede wszystkim musisz zadzwonić na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 52 3499 499.

Następnie wybierasz czy chcesz samodzielnie odblokować swoją bankowość czy też wolisz skorzystać z pomocy Konsultanta.

Odblokowanie samodzielne bankowości Pocztowy24

Samodzielnie odblokowujesz konto poprzez wspomniany już system IVR. W menu głównym musisz wybrać „1”, następnie potwierdzasz swoją tożsamość za pomocą numeru klienta (NIK) oraz hasła bankowości telefonicznej. Jeżeli poprawnie wprowadzisz, dane zostaniesz przekierowany do Menu dla klienta Zidentyfikowanego. Musisz tam wybrać opcję „1” – odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej Pocztowy24 i telefonicznej – możesz tu odblokować, zablokować lub nadać nowe hasło do tych usług.

Pomoc konsultanta

W przypadku jeśli chcesz skorzystać z pomocy konsultanta musisz postąpić podobnie. W menu głównym wybierz „1”, zidentyfikuj się za pomocą numeru NIK i hasła do bankowości telefonicznej.  Po poprawnej identyfikacji wciśnij „0” i poczekaj na zgłoszenie się konsultanta.

Nie mam hasła do bankowości telefonicznej

Może się zdarzyć i tak, szczególnie jeśli nie korzystaliśmy jeszcze z infolinii, że nie posiadamy hasła do bankowości telefonicznej albo zapomnieliśmy numeru NIK. Co wtedy? Oczywiście, służymy pomocą!

Pierwszym sposobem jest udanie się do placówki Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej. Ważne, żeby wziąć ze sobą dowód osobisty. Pracownik odblokuje nam bankowość internetową. Przy okazji, możemy poprosić go o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmienić je na własne hasło w ciągu godziny. Przyda się jeśli jeszcze kiedyś zdarzy nam się zablokować bankowość.

Możemy to również zrobić przez Infolinię. W menu wciskamy odpowiednio najpierw „1” a później „2”. Konsultant przekaże nam NIK, wyśle hasło do bankowości telefonicznej i przekieruje do systemu IVR w którym jak już wcześniej mówiliśmy. Najpierw będziemy musieli zmienić hasło z otrzymanego SMS-a na własne, a następnie odblokujemy Pocztowy24.

Mamy nadzieję, że nasze wyjaśnienia okażą się pomocne i ułatwią działanie w przypadku zablokowania bankowości. Warto też zauważyć, że jeśli coś takiego nam się zdarzy przede wszystkim nie wpadajmy w panikę. Odblokowanie trwa od kilku maksymalnie do kilkunastu minut (jeśli wybierzemy opcję z wyprawą do placówki). Jeśli chcemy mieć pewność, że odblokowanie będzie możliwe w każdej chwili upewnijmy się też, że mamy aktualne hasło do bankowości telefonicznej.

W następnym odcinku naszego cyklu o Infolinii opowiemy wam, dlaczego czasami wydaje się, że na połączenie z konsultantem czekamy bardzo długo.

0 0 głosów
Ocena Artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Proszę o komentarz.x